Nageeflijkheid aanhouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Nageeflijkheid aanhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 18:52

Hoi! :) De laatste paar dagen gaat het rijden met Liberthy goed. Maar er komt steeds een probleempje boven: Namelijk dat als ik bijv. van stap naar draf ga, dat het koppie DIRECT de lucht in gaat. Daarna gaat hij ook niet meer omlaag. Hoe kan ik dit oplossen?

Trouwens, ik hoef NIETS te horen over les nemen, want daar is dit topic niet voor. Ik vraag een verklaring en een mogelijke oplossing. ;)

xShanty

Re: Nageeflijkheid aanhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:55

Dan is je paard nog niet ontspannen genoeg om ook in de draf de aanleuning aan te houden, een goede instructrice kan je de juiste oefeningen voor jou paard geven..
Enige tip: zorgen dat je je teugels er goed bij houd als je aandraaft, geen ruimte geven om koppie omhoog te steken

S_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:52

Ik ken het probleem want ik heb het zelf ook.. :P
Maar super veel overgangen van stap naar draf...
En telkens weer... en druk op de teugels zetten in de overgangen van stap naar draf zoals Shanty_Muis al zei.
Succes!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:15

Je kan dit oplossen door goed recht te gaan richten en ook erg letten op je eigen zit, wat gebeurd er met jou lichaam als je gaat draven??
Waarschijnlijk is je zit niet onafhankelijk genoeg en belemmer je zijn spieren door jou zit en kan hij daardoor niet ontspannen en dus zijn koppie omhoog gaat houden,

Dus toch les nemen in hoe jij het op kan lossen, zoek het probleem in de eerste instantie bij jezelf en leer je paard te trainen en dat gaat pas goed als je op de juiste manier les gaat krijgen.

Laat ook je zadel en het gebit eens nakijken, kan ook heel vaak de oorzaak zijn.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:12

Inderdaat zoals de anderen ook al hebben gezegt, les nemen.
Als je denkt dat je het allemaal al kan, ben je verkeerd bezig, je paard gaat alleen in de fout door de fouten van de ruiter, dus zoek de fout bij jezelf.
En inderdaat je ziet dat niet bij jezelf, daar heb je dus die instructie bij nodig hé.