Dat gaat super, alleen laatst deed ze ineens precies hetzelfde: rug helemaal opbollen (zit wel echt fantastisch), hoofd mooi, maar klapperen met die tanden. Nu heb ik een hele tijd niet eens het nageven gevraagd; dit gebeurde omdat ze stilstond en steeds weg wilde lopen, dus ik moest haar erg inhouden, en dit was haar reactie.
Normaal rijd ik met redelijk lange teugel, dan gaat die neus over de grond, en gebruikt ze haar rug ook goed (maar niet zó goed als daar), dus ik zou niet denken dat het probleem daarin ligt. Met haar tanden is ook niets aan de hand.
Kan dit een stukje spanning zijn, wat verder geen kwaad kan? Gewoon hele korte stukjes oefenen, met name voor het trainen van de rugspieren, en dan opbouwen? Is het toch pijn? (hoewel ze daar met niets anders blijk van geeft) Herkent iemand het überhaupt?
Ze hoeft van mij verder dat hoofd ook niet zo te dragen (zeker omdat ze snel achter de loodlijn gaat lopen, dat was met het bit iig toen wel zo), maar als ik voel hoe ze haar rug gebruikt op die momenten; dat kan ze dus wel, en dat wil ik graag meer kunnen gebruiken.
Enne..die tip van 'zoek les', die ken ik al...maar er zitten hier heel veel mensen, die misschien, toevallig, hier iets meer vanaf weten.
en zie het als een tussenstap van stout en ongehoorzaam naar ontspanning en gehoorzaamheid. Echter hier is bij jou, uitgaande van je verhaal, geen sprake van.