Haar achterhand is vaak wel actief, maar komt er niet ver onder. De nageeflijkheid is dus soms ook erg moeilijk, omdat dit vanuit de achterhand moet komen.. maar die komt er dus niet heel ver onder. Soms loopt ze wel echt héél fijn licht nageeflijk, alleen die korte passen blijven. Als ik haar flink naar voren rijd en wat ruimte geeft gaat ze eigenlijk alleen wat sneller, ze stapt dan in de draf nog steeds niet in dr voorhoefafdruk.
Ze begint pas echt wat ruimer te lopen als ze naar beneden loopt met dr hals, en dr neus echt naar voren is. Ze doet dat alleen als we in een nogal hard sjees tempo gaan
Ik had gehoopt dat met veel trainen, overgangen, schijnovergangen, kort naar voren en gelijk weer terug het wel zou verbeteren. Maar eigenlijk zie ik weinig tot geen verbetering.. Nu ben ik eigenlijk een beetje bang dat het in haar rug zit..
Zou dat kunnen?
Ik zal even morgen overleggen met de eigenaar om eventueel een ostheopaat langs te laten komen..
Edit; het zadel is trouwens een maandje geleden helemaal na gekeken en ligt helemaal goed!
Ik zal even wat foto's plaatsen:

Als ik deze foto zo bekijk kan ik het mij niet voorstellen dat het in dr rug zit..

Hier loopt ze heel fijn, haar achterhand is ook wel actief maar ze stapt gewoon écht niet in dr voor afdruk..

Hier rijd ik haar dus voorwaarts neerwaarts, ze blijft er met haar neus netjes in, maar blijft dus ook kort van achteren

Hier dus het moment dat ze wél ruimer gaat lopen, dr neus is er echt helemaal uit en dr nek wat naar beneden gericht, en we gaan hier vrij hard

Iemand hier enig idee wat het kan zijn? Toch een kwestie van oefenen? Of misschien iemand die hetzelfde probleem heeft?