Dressuur training voor springpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ximmeke

Dressuur training voor springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 22:31

Hallllllo

Ik heb een springpaard en ze mij hebben gezegd dat dressuur goed zou zijn omdat mijn paard geen gecontroleerde galop heeft. Daarom volg ik nu dressuurlessen (wijken, verruimen, schouder-binnenwaarts, schijnovergangen, etc...) De hoofddoelstelling van mijn dressuurleraar is om mijn paard op de achterhand te krijgen en ze rustig te kunnen houden in galop.

Maar nu heb ik straks iemand horen zeggen dat als je eens begint met dressuur voor een springpaard, dat het springen dan naar de knoppen is...

Wat is nu het beste: verder gaan met dressuur of iets anders??????????????

ALLE TIPS ZIJN WELKOM

BEDANKT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:33

ximmeke schreef:
Maar nu heb ik straks iemand horen zeggen dat als je eens begint met dressuur voor een springpaard, dat het springen dan naar de knoppen is...

Ik denk dat de beste tip die ik je kan geven is om niet naar nitwits zoals deze persoon te luisteren... ;)

Ga maar lekker door met je dressuurtraining, je zal zien dat je springen er fijn van verbetert :j

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:35

onzin ;) die van mij is er alleen maar véél en véél beter door gaan lopen met springen.
je kunt veel gecontroleerder rondrijden, je paard is makkelijker te schakelen tussen de hindernissen en doordat je paard meer op de achterhand is springt het ook nog eens veel fijner :) vind ik. dus gewoon lekker dressuren erbij!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:35

Ik zou gewoon lekker doorgaan met dressuur. Dat is de basis en vandaaruit kan je verder gaan.. Als je je paard dressuurmatig goed voor elkaar hebt zul je zien dat het springen je veel makkelijker af gaat. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:36

Oh nee dressuur voor een springpaard.. verschrikkelijk dat kan niet.. :n

Ik weet niet wie dat tegen jou gezegd heeft, maar die persoon hoef je dus echt niet serieus te nemen. Dressuur (gehoorzaamheid, verzameling, controle, impuls, wegrijden) is de basis van álle paardensporten. Een paard dat over het hout gaat, maar er tussen een los projectiel is dan kom je gewoon niet verder. Je zou eens een boek kunnen lezen over de dressuur in zijn algemeenheid. Dan zie je zelf wat het belang er van is.

Dus als je het mij vraagt élk paard is gebaat bij de (juiste) dressuur (oefeningen) of je nu B, Z, wilt springen of enkel recreatief rijdt. Daar gaat niks van naar de knoppen, het kan alleen maar beter gaan als je het op de juiste manier doet :j

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:38

Zonder goede dressuur basis kun je niet springen.
Vraag eens aan een goede springruiter een dressuur proef te rijden.
Die rijdt zo een M2/Z proef

Pikeur

Re: Dressuur training voor springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:40

Dressuur is juist erg goed, zo leer je je paard op een juiste manier te controleren en wordt krijgt betere bespiering.
't Is ook niet zo dat je paard sloom wordt van dressuur ofzo, aangezien je je paard ook in de dressuur scherp moet houden.

Mag ik vragen wat voor argument de persoon die je gesproken had, had?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:42

Die grote springjongens rijden voornamelijk dressuurmatig hun paarden dus dat is grote onzin wat jou is verteld.

ximmeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 22:44

als argument had hij gezegd dat het springen dan sloom wordt als je dressuur volgt

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:45

Dan doet hij toch ergens iets heel erg fout :)

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:13

ga lekker door met dressuren met je paard, dressuur is de basis van springen:)
en je paard loopt veel lekkerder daardoor.
suc6

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:18

hahaha, wie heeft dat gezegd!..

je paard dressuurmatig voor elkaar hebben is alleen maar beter/fijner springen juist ;)

wat er misschien gezegd kan zijn ; is dat dressuurpaarden geen goede techniek hebben voor het springen. En dat is vaak ook wel zo.

mypoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:21

ik vraag me af waar diegene die jou dat verteld heeft zijn wijsheid vandaan heeft....
Naar mijn mening kun je een paard nog geen springparcour rond krijgen zonder dressuurmatige basis en andersom werkt het ook....
Bovendien rijdt ik al heel wat jaartjes paard en heb inmiddels veel verschillende paarden gereden maar kan bij wat voor een paard dan ook niets bedenken waardoor dressuur het springen zou kunnen belemmeren.....