Geen stelling en buiging maar wel aan de teugel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Powerhorse94

Geen stelling en buiging maar wel aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 10:38

Hallo,

Ik heb een 17 jarige welsh waar is zo heel af en toe nog eens een keertje op rij i.v.m met mijn lengte.
Als ik haar dressuurmatig rijdt loopt ze aan het begin niet aan de teugel maar zodra ik gegallopeerd hebt zakt ze in 1x in.

Met losrijden maak ik veel figuren (vooral voltes, slangenvoltes) en heel veel overgangen (van halt naar draf en vaak van draf naar halt.)

alleen het probleem is ze kan geen stelling en buiging en wijken kan ze ook niet maar aan de teugel lopen wel.
Het is ook nooit anders geweest, het ging al zo vanaf toen ik haar kreeg.

Weet iemand mischien hoe dit kan? ;)
Alvast bedankt!

Duhelo

Re: Geen stelling en buiging maar wel aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:58

volgens mij omdat het paard een automatische houding aangenomen heeft
simpelweg loopt ze dus wel in de krul met haar hoofd, maar is ze niet nageeflijk.
als je meer teugel heeft, volgt ze dan ook voorwaarts neerwaarts zonder impuls te geven?
moet je constant drijven om ze vooruit te houden of loopt ze zelf al lekker voorwaarts zonder dat je controle verliest?

Powerhorse94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 11:03

[quote="Duhelo"]volgens mij omdat het paard een automatische houding aangenomen heeft
simpelweg loopt ze dus wel in de krul met haar hoofd, maar is ze niet nageeflijk.
als je meer teugel heeft, volgt ze dan ook voorwaarts neerwaarts zonder impuls te geven?
moet je constant drijven om ze vooruit te houden of loopt ze zelf al lekker voorwaarts zonder dat je controle verliest?[/quote]

Ze loopt wel gewoon door en als ik haar lange teugel geef gaat ze "stofzuigen".
Maar loopt dan ook gewoon in het zelfde tempo door ;)

Duhelo

Re: Geen stelling en buiging maar wel aan de teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 11:09

maar stelling kan ieder paard dan toch aannemen
stelling is gewoon een hele lichte buiging van de hals...
buiging snap ik wel nog, als ze ergens niet soepel zijn.

maar stelling moeten ze toch wel kunnen aannemen, als die naar binnen valt bij het stelling nemen dan valt die door je binnenbeen heen, dan moet je niet werken aan dat hoofd, maar aan het wijken voor druk op je been, eventueel met grondwerk