Maarja je droompaardje laat je niet gaan. Dus sinds 2 weken zijn we begonnen met longeren. Eerst alleen met hoofdstel en madame liep rondjes alsof ze nooit anders heeft gedaan. Dit 2 á 3 keer gedaan en toen zaten de stemhulpen er al redelijk in dus heb ik de longeersingel omgedaan. Nog geen kik gaf ze.. Tja dan losjes het elastiek eraan hangen. Af en toe deed ze lekker der neus naar beneden, maar dit komt vanzelf. Met dwingen krijg je alleen maar problemen. Toen dit ook goed ging heb ik nu vandaag voor de 3de keer het zadel erop gehad en weer loop ze rondjes alsof ze nooit anders deed. Ik kan aan de beugels hangen, ernaast gaan springen, het zadel heen en weer duwen en haar overal op haar lichaam klopjes geven en ze blijft gewoon braaf staan. Ik dacht eerst van we doen het allemaal rustig aan, lekker een maandje longeren en daarna erop als ze er klaar voor is. Nu na 2 weken lijkt 't madame dus helemaal niets te doen. En zit ik eraan te denken om er op te gaan. Ik krijg hier overigens wel professionele hulp bij
Mijn vraag is dus, zouden jullie 't toch nog even houden bij longeren, en waarom?
Of denken jullie, joh ga er gerust op, maar natuurlijk blijven we 't ook dán rustig aan doen.
Vele paardjes zijn nog niet klaar op 3-4 jaar.