Springen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melaniiieee

Springen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 19:33

Hoi hoi,
Ik zou graag met mijn D pony wat vaker willen springen, zonder dat ze weigert. Ze is namelijk een paar jaar geleden over een hindernis gevallen, met een ander meisje toen ze nog niet van mij was. Een klein kruisje van 40 cm gaat nog wel, maar als het hoger gaat.. stopt ze elke keer. Hoe zou ze haar vertrouwen weer terug krijgen om te springen, heeft iemand tips ?

Powerhorse94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:48

Het belanrijkste is durf je zelf wel?
want als je onzeker van jezelf of je pony bent dan heeft de pony er ook geen vertrouwen meer in ;)

Gewoon weer helemaal opnieuw beginnen met gewoon balkjes draven dan steeds meer opbouwen. en dan steeds wat hoger en mischien een keer een springlesje nemen? (heeft wel voldoende tijd nodig!)

Mischien is dit wat?
veel suc6 ermee! ;)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 10:51

Ik ga 100 % met Powerhorse94 mee ! :j :D

daisy_tanja

Re: Springen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:10

Ik ook!!

vaak heb je er zelf ook een angst opgebouwd aangezien je in je achterhoofd hou "nu gaat ze weigeren".

melaniiieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 15:54

Eerst durfde ik wel gewoon altijd te springen, maar na een tijdje was het vertrouwen ook gewoon echt weg! nu gaat het wel steeds beter en praat ik ook als ik ga springen van " kom meid, we gaan erover " misschien wel kleuterachtig maar soms heb ik het idee dat het wel werkt. Maar zou het denken jullie wel nog ooit goed komen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:49

Ik denk dat het wel goedkomt. Mijn pony had met zijn vorige eigenaar bijna nooit gesprongen en ik heb in het begin toen ook alleen maar met hem over kleine hindernisjes gesprongen en nu springen we al een stuk hoger. Ik zou het gewoon rustig aan opbouwen en misschien een paar springlessen nemen dat helpt ook altijd.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:13

Bouw eerst een sterke band over en ga haar dan longeren. Eerst balkjes draven, en later een inimini kruisje, waar jij als voorbeeld overheen springt. Dit moedigt haar namelijk aan.

Verder les nemen en vooral niet boos worden als het niet lukt.

melaniiieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 19:04

Vandaag was ze nog niet gereden, dus ik dacht net ik ga met haar losspringen. Ze deed het echt zoo goed (L) eerst 10 cm, toen 20, 30 cm, en zo maar hoger. Ze sprong helemaal uit zich zelf tot de 70 cm en toen dacht ik van het is goed meid. Heb haar beloond, en heeft wat extra brokjes gehad. Toen ik op ging ruimen, ging ze uit zich zelf verder mee springen, wel 10 keer achter elkaar. En toen kwam ze naar mij toe van , kijkk ik kan het wel. Echt heel lief!