Angsthaas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Angsthaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 15:19

hoi iedereen,

ik rij sinds kort een paardje 'opnieuw' in. Er zijn er al 2 afgevallen en de 1 wil niet meer en de ander mag niet meer. Ik wilde het wel proberen en tot nu toe gaat het nog goed!! Dit paard heeft een aantal jaren in de uiterwaarden gelopen en is heel erg onzelfverzekerd. Verdere geschiedenis weet ik niet. kortom alles is eng als je iets niet doet zoals je dat de vorige keer deed. Vooral rechts is alles nog enger. Met rijden even je hand opzij is al supereng. Door te oefenen en vol te houden gaat het steeds beter maar het is wel dat als je de volgende keer erop gaat je wel weer van voor af aan moet gaan beginnen.

heeft iemand tips om dit slim aan te pakken of heeft iemand een idee van waar dit zo allemaal vandaan kan komen?

groetjes :)

iloon25

Re: Angsthaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:12

ik zou eerst weer beginnen met het grondwerk zodat hij weer wat meer vertrouwen krijgt en jij ook in hem.

biologiejuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 18:12

ja daar ben ik het mee eens.

Jes_Lacoste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:15

Leer het paardje zo snel mogelijk ontspannen onderin lopen (voorwaarts neerwaarts) wanneer een paard bezig is met zijn werk kijkt hij minder naar de omgeving. Ook het paard niet naar iets heen zetten waar hij bang van heeft, dan heeft hij alleen maar meer bang, gewoon doorrijden en de plaats niet vermijden is de beste oplossing. Zo heb ik alles opgelost met mijn haasje:) geen garantie dat dit bij jouwe helpt, maar alles is het proberen waard!

Veel succes

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:22

probeer het vertrouwen te winnen, dan vertrouwt je paard je, dan kom je al een eind.
grondwerk hhelpt ook.
je kunt ook veel tegen hemhaar gaan praten, helpt ook
suc6!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 14:36

Nou met grondwerk gaat het aardig goed. (bedankt voor de tips!!) maar omwisselen naar de andere kant (rechtsom) is nog steeds soms een drama. Zo uit het niets lijkt het voor mij staat hij aan de andere kant. Hij doet het bij iedereen die het probeert :S mega uitdaging dat wel. Zit je er eenmaal goed en wel op en zit je niet met je armen te zwaaien gaat hij steeds meer ontspannen lopen. Hele verhalen tegen hem gehouden en toen was ik even stil. Praten helpt ook zeker. Alleen moet je dan niet te enthousiast in één keer tegen hem praten want dat is weer supereng. Blijf lekker aan de gang met grondwerk en zolang het lekker rustig en ontspannen gaat klim ik er af en toe op. iig bedankt voor de tips!! :)