stelling in volte lukt niet.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fieno

stelling in volte lukt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:16

hoi,

ik heb een haflinger merrie, lekker eigenwijs dus.
Als ik een volte wil rijden en om stelling naar binnen vraag valt ze over mijn been heen, heb les gehad maar lukt niet. kan iemand tips geven??

groetjes

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:44

Hoe oud is je haflinger?
&Wat is haar niveau?

Zelf rij ik namelijk een jong paard dat nog niet erg lang onder het zadel is. Ook hij heeft moeite om stelling aan te nemen op de ene hand makkelijker dan de andere hand. Dit komt omdat hij het moeilijk vind om zijn balans te vinden.
Wat ik doe is overdrevener zijn met mijn hulpen en op de volte overhevelen. Dit zodat het gewicht niet op zijn binnenbeen komt. Natuurlijk lukt het niet in een keer of na een paar lessen. Je paard vindt het lastig en om het te doen is het natuurlijk ook erg lastig.
Succes ermee!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:46

ga eerst volte vergroten en verkleinen en begin met een lichte stelling.
reageerd ze genoeg op je been ? daar ze er overheen valt lijkt me dat niet of ik heb het mis :) ..
zorg dat ze goed aan de hulpen word en zorg dat je de hoek inrijdt met een lichte stelling en vanuit daar een volte inzet met die zelfde stelling,, het is een beetje opereren maar waarschijnlijk zit het hem in een klein detail.
zorg ook dat hij zn balance goed kan gebruiken vraag hem niet over met je hand als hij over je binnenbeen valt want dan maak het in je been hangen erger.

succes

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:37

als ze dat niet doet,dan kan je ook je volte steeds kleiner maken [niet te klein want anders maak jeje paard kreupel natuurlijk]en ehm dan je buiten been iets naarvoren en binnen naar buiten duwen ,misschien reageert hij met ze hoofd dan op je buiten been , werkt niet bij iederpaard,maar wel het proberen waard

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 07:26

(ehm dan je buiten been iets naarvoren en binnen naar buiten duwen)verkeertemom je buiten been naar achteren binnenbeen op de singel wanneer jij weet dat ze naar buiten valt geef jij exstra buitenbeen een sweepje op haar schouder tikken helpt ook maar heb je haar wel goed aan je buiten teugel.!! wanneer je niet en goed been eraan en buitenteugel eraan valt je paard naar buiten

midgie

Re: stelling in volte lukt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:22

Je hebt les gehad??
Heb je dat niet meer dan?
Begrijp eerst wat en waarvoor de stelling is en dan kun je het ook beter aan je paard uitleggen,
Dus neem les van iemand die jou dit kan vertellen zodat jij het aan je pony uit kan leggen.
Hoe is jou zit, dat kan allemaal tegen werken, verleg het probleem eens naar jezelf, wat doe jij fout , waardoor je je paard niet gesteld krijgt,