help... mijn benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Orlando

help... mijn benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:23

hallo,

onder het rijden kan ik mijn benen niet stil houden en de hakken uitdrukken ik trek ze helemaal op heeft iemand hiier tips voor?

ik hoor het graag..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:20

Probeer je hele lichaam lang te maken en ga ook eens zonder beugels rijden. Dat werkt altijd wel.

Ik ben een hele poos bewust met houding en zit bezig geweest. Ik merkte toen ook dat je als je je rug goed recht houdt, je je benen ook rustiger kunt houden. (Laat zien dat je een meisje bent, riep men vroeger hier altijd) Je moet niet zo zeer denken aan je hakken uitdrukken, maar je moet je benen proberen lang te maken vanuit je bekken.

Patriciavt

Re: help... mijn benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:59

*Volgens de centred riding methode* :P

laat je paard stil staan en doe je benen over het zadel aan de voorkant. Dan moet je je zitbeenknobbels opzoeken. Als je die gevonden hebt, dan 'wandel' je met je zitbeenknobbels een paar pasjes naar voren in je zadel. Dan je been over je zweetblad heentillen en 'laten vallen'. Dan zit je recht :)
Vervolgens is het tijdens het rijden een kwestie van in elke hoek je benen even van het zweetblad lostillen en naar achteren leggen. Je zult zien dat er eigenlijks helemaal niet zoveel gewicht op je enkels rust en je rijd met je zit en met je knieen welke ervoor zorgen dat je je zwaar maakt en je benen lang naar beneden blijven.

In het begin continu eraan denken, maar als je het doorhebt dan is het zooo fijn :D :D