Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mustang1995 schreef:Hey, heel vervelend voor je. Ik zou veel oefenen en les nemen, je moet elkaar ook leren aanvoelen en misschien als er meer vertrouwen is dat het beter gaat.Ik weet niet hoelang je haar al doet.
Je heb natuurlijk al les, en ik denk dat je wel vaak oefend maar dat zou ik doen.
Gr.Mandy.
M_erell schreef:mijn verzorgpony is heel sterk en snel.
dat ze wat meer tempo heeft dat maakt mij niet zoveel uit maar het gaat mij erom dat ze naar me luisterd als ik haar terug wil nemen. volgens mijn instructrice heeft ze een mond van baksteen en moet ik vooral op mijn zit gaan rijden en mijn benen. maar nog steeds heb heel veel moeite om haar te rijden. heeft iemand tips? of het zelfde probleem?
jasminetje schreef:mijn paardje heeft ook een mond van baksteen ;p
ik kan haar wel stoppen enzovoort, maar als ik stelling wil nemen, en haar over mijn been wil laten buigen, heb ik het gevoel dat ze niet eens voelt dat ik meer druk zet op de binnenteugel, niet echt handig dus..

newmom schreef:hallo,
het is niet makkelijk om een sterke pony te rijden, dat voorop gesteld en ik geloof dat je ondertussen ook wel weet dat je niet moet hangen
ik weet niet of je pony wel nageeflijk loopt? is dat niet het geval dan is ze nl sowieso al sterker.
het is handig voor je zelf (als je nog niet zover bent) om je pony en je zelf een beetje op weg te helpen door longeren met een passoa, zo leert ze nageeflijk te zijn maar ook leert ze dat wanneer ze teveel druk geeft ze vanachter word bij gedreven (door de passoa)
misschien een handige tip.
succes iig!!