Pony zweet aan de ene kant oh zadel meer dan aan andere kant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Pony zweet aan de ene kant oh zadel meer dan aan andere kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 19:00

Als ik heb gereden dan zweet mn pony onder het zadel maar aan 1 kant of altijd aan die kant meer dan aan de andere kant.
Voor de rest zweet ze eigenlijk niet en 's winters helemaal niet vandaar dat het me nu pas opvalt.

Nu is ze wel iets scheef, en ik heb het idee dat, nu ik haar de laatste week met rijden (altijd in t bos) iets schoudervoor naar links zet, ze aan de linkerkant ook meer zweet ipv vooral rechts.
Zal dit echt iets rijtechnisch zijn of kan het ook aan mn zadel liggen?

*is er niet helemaal zeker van of het hier goed staat..*

xannemijn

Re: Pony zweet aan de ene kant oh zadel meer dan aan andere kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:36

Het zou er misschien aan kunnen liggen dat ze zwaarder moet werken aan de linker kant waardoor ze meer gaat zweten.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 23:38

Ben heel benieuwd wat er voor reacties komen. Ik heb hetzelfde.....ben er ook nog niet uit wat het kan betekenen. Mijn zadel is goed, wordt ieder jaar nagekeken. Paard ook + tanden. Ik denk dat de kant die meer zweet inderdaad harder aan het werk is/beter buigt. Mijn paard loopt linksom tegen de buitenteugel aan en is op de buitenteugel wat zwaarder. Rechtsom precies het tegenovergestelde verhaal, licht op de buitenteugel, wat zwaarder op de binnenteugel. Moet ook echt de buiging vragen. Dus ik denk dat het inderdaad met scheefheid te maken heeft.

CM_

Re: Pony zweet aan de ene kant oh zadel meer dan aan andere kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 03:20

Als het zadel goed ligt.. ga dan eens na of je zelf wel goed in het midden van het zadel zit ;) en niet inknikt in een heup oid.

Een paard kan wel degelijk aan een kant meer zweten als je die spieren wat meer pakt. Maar dit zou dan vooral op de hals zijn en evt op de billen.
Maar onder het zadel kan eerder duiden op scheefheid van zadel of ruiter.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 21:37

Ik ga inderdaad wel snel scheef zitten.. daar probeer al ik op te letten maar zal het nu nog meer in de gaten houden!

Bedankt voor de reacties vast!
Ze zweet maar weinig/zelden. Alleen als t heel heel warm is soms onder het zadel (en bij dr oortjes :P) dus ik kan ook niet elke dag in de gaten houden hoe het gaat..