op en over de schouder lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kwien_joy

op en over de schouder lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 14:35

Hallo mede bokkers,

Ik had een vraag wanneer voel je of weet je als je paard te veel op de binnenschouder loopt of er overheen?
alvast bednakt :D

Monster_tos

Re: op en over de schouder lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:03

Kun je misschien iets specifieker zijn ? Bedoel je wanneer je paard wegloopt over de binnenschouder ?

kwien_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 17:32

Monster_tos schreef:
Kun je misschien iets specifieker zijn ? Bedoel je wanneer je paard wegloopt over de binnenschouder ?

Ja ik bedoel eigelijk hoe je nou precie weet wanneer je pony over de schouder of te veelop de schouder loopt.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:38

voelen tussen je benen. Je paard moet in het midden van jou benen lopen. Rij je bijvoorbeeld een volte en voel je grote druk op de buiten kant, dus erg tegen je been aan loopt je paard waarschijnlijk weg over zijn buitenschouder. Maar dit is zo heel lastig uit te leggen. Kun je het best tijdens het rijden met je instructrise bespreken. Zij of hij hoort dit te weten.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:25

Paarden lopen van nature op de voorhand, behalve in extreme vluchtreakties.
Paarden staan ook niet echt te wachten om ook het gewicht van de ruiter ook nog mee te moeten dragen, en het is net omdat wij er gaan op rijden dat de noodzaak zich opdringt meer die achterbenen eronder te gaan rijden, das dus een oefening op zich, paarden doen dat niet uit zichzelf.
Maar het hangen of weglopen over de binnen of buitenschouder is een ander probleem, das een balansprobleem, en das dus de rijhouding van de ruiter eventueel met hulp van de teugels da je dit kan corigeren.
Om dit voor elkaar te krijgen neem je dus jaren rijles bij een goede instructeur.

kwien_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 08:55

bedankt!! Ja ik krijg priveles en dan zou ik het meeteen vragen!