Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Vind de oorzaak van het bokken , het heeft geen zin de bokken af te straffen , ze bokt om iets ?
Het zadel, jou zit, gebit , zere rug, zere spieren , ja het kan van alles zijn.
Denk dat je het beste kan nagaan wat jij doet waardoor ze bokt.
Princesst schreef:Nu heeft ze echter erg veel energie. Ik heb haar gisteren aan het werk gezet, goed aan het werk. Ze was al loperig en vervelend vanaf het begin, maar nu heeft ze voor het eerst echt gebokt.
Ik rijd wel stevig door, echter heb ik enkele jaren geleden een nogal heftig ongeluk gehad waardoor ik niet weet hoe ik dit nu zo veilig mogelijk op moet lossen, ik heb namelijk grote angst te vallen, ik heb toen zo'n beetje alles gebroken gehad. Normaal zou ik gewoon doorgaan, voorwaarts houden en elke bok aanpakken, echter twijfel ik of dit de veiligste manier is.
Ik hoop dus dat iemand een goed idee heeft hoe dit aan te pakken, ik wil het graag direct aanpakken namelijk!
Princesst schreef:Nu heeft ze echter erg veel energie.
Princesst schreef:Ik rijd wel stevig door, echter heb ik enkele jaren geleden een nogal heftig ongeluk gehad waardoor ik niet weet hoe ik dit nu zo veilig mogelijk op moet lossen, ik heb namelijk grote angst te vallen, ik heb toen zo'n beetje alles gebroken gehad. Normaal zou ik gewoon doorgaan, voorwaarts houden en elke bok aanpakken, echter twijfel ik of dit de veiligste manier is.
Princesst schreef:Ik hoop dus dat iemand een goed idee heeft hoe dit aan te pakken, ik wil het graag direct aanpakken namelijk!
midgie schreef:Waarom perse rijden als je zoveel basis vanaf de grond kan doen.
Princesst schreef:Mijn instructeur weet vanaf de eerste dag al waar hij mee te maken heeft qua team en houd daar ook soms wel rekening mee. Hij geeft de hele stal les dus weet mijn verhaal, en dat van mijn paard.
Princesst schreef:Daarnaast omdat het een fijn gereden paard is, en de mensen die er wel op willen nogal.. schopperig en trekkerig kunnen zijn.
Princesst schreef:Ik heb genoeg om zo mee bezig te gaan zeg! Ik zal direct even zorgen voor publiek, mocht het nodig zijn dat mn instructeur erbij is. Misschien dat die er ook wel op wil.
jasmijn78 schreef:Princesst schreef:Daarnaast omdat het een fijn gereden paard is, en de mensen die er wel op willen nogal.. schopperig en trekkerig kunnen zijn.
Met alle respect; maar een 'fijn' gereden paard bokt niet.