Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anouk_17 schreef:Zou zoiets aan het bit/haar tanden kunnen liggen? Maar het rare is dat het alleen in de galop gebeurd..
Magiccc schreef:Anouk_17 schreef:Zou zoiets aan het bit/haar tanden kunnen liggen? Maar het rare is dat het alleen in de galop gebeurd..
ik zou het zeker niet uitsluiten. maar het meisje is pas 13, en pony's zijn ondeugend. dus ik denk toch echt dat ze jullie aan het pesten is en dat je er een iets meer ervaren ruiter op moet zetten
Magiccc schreef:Anouk_17 schreef:Zou zoiets aan het bit/haar tanden kunnen liggen? Maar het rare is dat het alleen in de galop gebeurd..
ik zou het zeker niet uitsluiten. maar het meisje is pas 13, en pony's zijn ondeugend. dus ik denk toch echt dat ze jullie aan het pesten is en dat je er een iets meer ervaren ruiter op moet zetten
Kinderen leren zitten dus. Overigens, als ze zo makkelijk uit evenwicht raken, lijkt me dat ook wel een veeg teken
Kinderen leren zitten dus. Overigens, als ze zo makkelijk uit evenwicht raken, lijkt me dat ook wel een veeg teken
[/quote]
Anouk_17 schreef:Yamcha schreef:Denk dat de kinderen gewoon teveel stuiteren.
Als het paard het aan de longe (met hetzelfde zadel en hoofdstel) niet doet, en alléén in galop, alleen met de ruiter, dan ligt het dus aan de ruiter
Met pesten heeft dit niets te maken, het heeft te maken met kinderen die teveel stuiterenKinderen leren zitten dus. Overigens, als ze zo makkelijk uit evenwicht raken, lijkt me dat ook wel een veeg teken
Nou als de pony echt hard gaat, en zijn hoofd als een gek naar beneden trekt..
Dan snap ik dat wel.
Zoveel kracht heeft een meisje van 9 nou ook weer niet.
Ze rijd al langer paard en het is pas sinds 2 weken met de galop.
ECHT HEEL VAAG! ik weet het.
Maar ik zal vanavond als ze les heeft eens even goed kijken, observeren en overleggen met degene die les geeft
aardbeitje_ schreef:Toch zou ik als eerst gezondsheidsklachten uitsluiten.
En er inderdaad, een wat ervarenere ruiter opzetten
Yamcha schreef:[b]Anouk: je snapt het nog steeds niet. Het gedrag van de póny moet niet gecorrigeerd worden, de kinderen moeten leren niet te bonken op de rug en aan de teugels hangen in galop. Het gedrag van de pony wordt ergens door veroorzaakt, en die oorzaak is wat je aan moet pakken.