beter doorzitten in middendraf dan lichtrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annie88

beter doorzitten in middendraf dan lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:28

Als ik met middendraf doorzit, dan loopt mijn paard veel beter (Lees: meer aan elkaar, regelmatiger). Dit komt denk ik doordat ik dan meer contact met haar heb. Hebben andere mensen hier wellicht een andere verklaring voor?

Ik vroeg me af of meerder mensen dat hebben? Ik rij nu nog met haar in het B dressuur, dus voorlopig niet doorzitten met middendraf!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:29

Dit heb ik ook vaak. Was ook blij toen ik in de M kwam met mijn pony, lekker doorzitten. :)
Ik merk nu met mijn jonge paard dat ik doorzitten ook al fijner begin te vinden (als ze fijn loopt).

Ik heb er geen andere verklaring voor denk ik.. Misschien andere mensen! :)

aisie

Re: beter doorzitten in middendraf dan lichtrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:30

Mijn paard loopt ook veel lekkerder als ik doorzit ipv lichtrijd. Helaas rijd ik ook nog maar L dus moet ik met middendraf zeker nog lichtrijden.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:27

mischien omdat je dan de bewegingen van het paard meer voelt, ik heb het ook hoor.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:30

idd denk toch dat het komt doordat je langer blijft zitten. Persoonlijk vind ik doorzitten ook veel fijner als lichtrijden

annie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 12:13

gelukkig, ben ik niet de enige.. Ik heb ook het idee dat ik meer met haar verbonden ben. Soms denk ik welleens dat ik "te laat"" reageer als ik aan het lichtrijden ben.. Vandaar mijn doorzit keuze..

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 19:56

Ik vind doorzitten ook fijner, maar ik denk dat het er bij mij aan licht dat ik mijn teugel dan stiller houd, dan heb ik dus meer contact met de mond en zal mijn pony ook rustiger met haar hoofd zijn. ;)