achter de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

achter de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 09:52

Hoe voorkom je eigelijk dat een paard achter de teugel blijft lopen ??

Alicia2u

Re: achter de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:56

Voorwaarts drijven en minder hand gebruiken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:23

Alicia2u schreef:
Voorwaarts drijven en minder hand gebruiken.

Zeker weten of de TS teveel hand gebruikt doen wij niet.
Voorwaarts rijden is zeker goed, maar ik zou juist wel een goede aanleuning houden en de teugels niet los(ser) gooien. Een hoop paarden die geen aanleuning willen, gaan achter het bit lopen. Juist dan moet je wel aanleuning houden en flink voorwaarts rijden.
Rij veel overgangen naar voor toe (middendraf en middengalop) en let er zelf op dat je evenveel aanleuning in 2 handen hebt. Zorg ervoor dat je goede lessen neemt.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:49

Mijn paardje gaat ook wel eens acher de teugel, en dus te diep lopen.
Vroeger wist ik dus echt niet hoe ik het moest oplossen.
Mijn leraar heeft me dan zo veel mogelijk tips gegeven & nu is het grotendeels opgelost.
Ik drijf echt voorwaarts, gebruik dus vooral mijn benen bij het bij het sturen & natuurlijk ook bij het drijven. Ik gebruik zo min mogelijk mijn teugels.
Af en toe probeert hij nog eens achter de teugel te kruipen, maar dan verwittig ik eens met mijn benen. Als hij dan niet normaal wil lopen hef ik mijn beide handen een vuistje omhoog & zo loopt hij weer goed & geef ik hem wat meer "vrijheid". (Ik blijf hem wel bij mij houden)
Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd & oefenen is.
Volgens mij is ook elk paardje anders, dus zul je zelf ook veel moeten uitproberen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:53

Als het paard achter de teugel loopt om de druk van de teugels te ontwijken, moet je juist aanleuning nemen en zoveel drijven dat hij je hand weer opzoekt.

Als het paard achter de teugel loopt omdat je te hard in je hand bent, moet je naar voor toe rijden en minder sterk in je handen zijn.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:37

Het te diep lopen of het achter de teugel lopen, zijn 2 verschillende en dus ook anders te corigeren fouten.
Bij het trachten corigeren altijd elk probleem appart nemen nooit samen, dat geeft te veel verwarring.
En heel dikwijls los je al veel op door het te diep lopen eerst aan te pakken, dus meer oprichten.

Foulplay_ schreef:
Mijn paardje gaat ook wel eens acher de teugel, en dus te diep lopen.
Vroeger wist ik dus echt niet hoe ik het moest oplossen.
Mijn leraar heeft me dan zo veel mogelijk tips gegeven & nu is het grotendeels opgelost.
Ik drijf echt voorwaarts, gebruik dus vooral mijn benen bij het bij het sturen & natuurlijk ook bij het drijven. Ik gebruik zo min mogelijk mijn teugels.
Af en toe probeert hij nog eens achter de teugel te kruipen, maar dan verwittig ik eens met mijn benen. Als hij dan niet normaal wil lopen hef ik mijn beide handen een vuistje omhoog & zo loopt hij weer goed & geef ik hem wat meer "vrijheid". (Ik blijf hem wel bij mij houden)
Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd & oefenen is.
Volgens mij is ook elk paardje anders, dus zul je zelf ook veel moeten uitproberen.

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:28

Aah okéé (:
Ja, als ik zijn hoofdje & nek laat oprichten loopt hij idd minder aan de teugel !
Zo ver had ik nog niet gedacht :') =$ !

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:30

minder achter de teugel *