Renske20 schreef:ja idd steef! het is vaak erg makkelijk om te zeggen ja maar mn paard was vervelend, of mn paard deed het fout, of hij snapt me niet, in 99% van de gevallen ligt het aan de ruiter! en die 1 % die overblijft zijn de dingen die een paard 'fout' doet ivm een lichamelijk gebrek!
zie hier om me heen veel te veel mensen die de fout bij hun paard zoeken ipv bij hunzelf!zo irritant! en al helemaal als ze dan een ander paard kopen en die binnen een jaar helemaal verreden hebben!
als je het zelf goed doet, dan zal je paard het ook goed gaan doen, kost wat tijd&geduld, maar met doorzetten kom je er wel, maar als het een dagje niet goed gaat, lekker laten gaan, niet op dat ene dingetje blijven hameren, gewoon iets totaal anders doen of een dagje longeren, zorg voor afwisseling dat scheelt ook al veel!
en verder:goed lesnemen en opletten dat je zelf geen fouten in je rijden maakt!oke niemand is perfect, ik maak ook fouten, maar als er iets niet gaat zoek ik het eerst bij mezelf voordat ik ga denken dat mn paard het fout doet of niet wil/kan.
want: er is er idd maar 1 die bepaald hoe je paard loopt en dat ben je zelf!
en een mindere dag kan er altijd tussen zitten!
Helemaal mee eens!!!!