Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Christyj138 schreef:martigaaltje kopen
en als hij dribbelt omdraaien, bouw je buitenritten vanaf nu op.
klein stukje en steeds verder gaan.
met rengalop terug moet je proberen door een weiland te gaan, waar je hem op een volte kunt zetten.
de volte steeds kleiner maken en omdraaien, draaf je weer aan.
gaat ie weer als een gek ervan door gaat ! precies het zelfde
Rianntje schreef:eerst maar een 100-200 meter van huis, eerst moeten ze weten dat ze altijd weer terugkomen.
elke keer een stukje verder, dan kan je na een tijd gewoon lekker op buitenrit, zonder problemen.
zo werkte het by mijne ook:P
enne..kilometers maken:P
succes
filoutje schreef:Christyj138 schreef:martigaaltje kopen
en als hij dribbelt omdraaien, bouw je buitenritten vanaf nu op.
klein stukje en steeds verder gaan.
met rengalop terug moet je proberen door een weiland te gaan, waar je hem op een volte kunt zetten.
de volte steeds kleiner maken en omdraaien, draaf je weer aan.
gaat ie weer als een gek ervan door gaat ! precies het zelfde
dank je voor de info!! kga het eens proberen... maar kga wachten tot het warm is want dan is hij minder fris...
groetjes!!!
Vjestagirl schreef:Eerst maar eens met hem gaan wandelen, dingen laten zien. Daarna samen met een ander paard naar buiten. Wat jij doet is hem weghalen van zijn kudde. Een paard alleen is in het wild ten dode opgeschreven, en daar is je paard natuurlijk niet zo blij mee, hij wil terug. Als je samen gaat dan blijft er een maatje bij hem en zijn ze vaak veel rustiger.
Kimb72 schreef:ja ik denk dat je paard rustiger zal zijn wanneer je met stalmaatje samen zal rijden.
Paard is kuddedier en samen "sta je sterker"
het zal me niet verbazen dat je dan normaal met hem samen rijden kan.
Misschien wil hij voorop, oke, maar hij zal t ook vertrouwd vinden.
Mijn paard is verkeersmak gemaakt m.b.v. een ander paardje erbij die nergens van opkeek, dat gaf hem vertrouwen.
succes ermee.
Vjestagirl schreef:En als je hem gewoon meeneemt? Niet grazen, lopen. Flinke stukken, waarbij jij bepaald waar jullie heen gaan en in welk tempo?
Oh ja, en als het 1x goed gaat met een ander paard, niet verwachten dat je paard direct verkeers mak is en het nu ook alleen kan hé? Mijn paard loopt nu 3 jaar met anderen mee, voorop, overal naartoe. Als we alleen weg gaan kan ik eindelijk sinds 1,5 maand het aller aller aller kleinst mogelijke rondje lopen zonder af te hoeven stappen, op een heel traag tempo, met vaak stilstaan om naar dingen te kijken en veel overtuigingskracht van mij.
filoutje schreef:Vjestagirl schreef:En als je hem gewoon meeneemt? Niet grazen, lopen. Flinke stukken, waarbij jij bepaald waar jullie heen gaan en in welk tempo?
Oh ja, en als het 1x goed gaat met een ander paard, niet verwachten dat je paard direct verkeers mak is en het nu ook alleen kan hé? Mijn paard loopt nu 3 jaar met anderen mee, voorop, overal naartoe. Als we alleen weg gaan kan ik eindelijk sinds 1,5 maand het aller aller aller kleinst mogelijke rondje lopen zonder af te hoeven stappen, op een heel traag tempo, met vaak stilstaan om naar dingen te kijken en veel overtuigingskracht van mij.
mijn paard is wel verkeersmak... maar ik kan niet ver van het erf weggaan...en als hij een andere stal of manege zit , wordt het nog erger!!!
lisannewijn schreef:ik zou ook een martingaal kopen.
en het klinkt een beetje stom, maar het werkt geweldig!
als je diep in en uit ademd (en dit een paar x herhalen) dan zit je lekker ondspannen en gaat je eigenhardslag om laag en daar wort je paard ook lekker rustig en ontspannen van!
ik weet hoe het is, ik ree een friese hengst die deedt dit in de eeste periode dat ik hem ree ook.
succes!!
midgie schreef:IK zou zeker geen martingaal kopen, los het probleem zelf op , door b.v grondwerk te gaan doen, wandelen aan de hand buiten en mekaar leren.
Ga b.v af en aan erop, als je merkt dat je paard ondzeker word, stap je even af en loop je ervoor, dat zal steeds beter gaan, werk aan vertrouwen.
filoutje schreef:lisannewijn schreef:ik zou ook een martingaal kopen.
en het klinkt een beetje stom, maar het werkt geweldig!
als je diep in en uit ademd (en dit een paar x herhalen) dan zit je lekker ondspannen en gaat je eigenhardslag om laag en daar wort je paard ook lekker rustig en ontspannen van!
ik weet hoe het is, ik ree een friese hengst die deedt dit in de eeste periode dat ik hem ree ook.
succes!!
ja, als je zelf rustig bent dan is je paard ook rustiger...
en kon je daarna wel gaan wandelen zonder problemen?
groetjes!!!