Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

een kleine tank zeg maar en dit jaar wordt ze 10 jaar
) en mijn instructrice heeft me gezegd dat ik hem moet verrassen door meteen iets anders te gaan doen zodra hij onder me weg loopt. Een (kleine) volte is een voorbeeld, maar ook schouder binnenwaarts, van hand veranderen, links-/rechstomkeert, tempowisselingen, noem maar op - maar soms rij ik ook gewoon willekeurige bewegingen kriskras door de bak. Als ik hem maar verras en zorg dat hij niet voor me uit denkt! Soms zit je zo vast in je gedachten, je weet dan al dat er iets gaat komen en daar wacht je dan als het ware op... misschien moet je niet meer wachten, maar alvast gaan verzinnen wat je gaat doen zodra je voelt dat de beweging die je paard GAAT maken anders is dan wat jij wilt!
.
)

, ik heb vroeger een stubben met juniorzit laten passen en dat was voor mij heel goe maar pastte voor geen meter op mijn paard)

Wirobelgje schreef:Er moet iets zijn dat ik zelf onbewust aangeef, een signaal of weet ik wat waardoor ze hardnekkig blijft doordrammen. Ik kan helemaal niets anders bedenken.