iemand tips??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovesjan

iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 20:59

hallo,

Ik heb sinds september ongeveer een fjord hij is heel lief alleen hij gaat moeilijk naar de volgende gang heeft er iemand tips?

Krijg ook een bak van ongeveer zo groot dat je de longeerlijn helemaal kan uitrollen is dat veel te klein of groot genoeg voor een pony?
Dreineren is duur maar wat gebeurd er met je bak als je het niet doet?

Hoor wel eens van mensen dat ze stelling vragen wat is dat eigelijk prescies??

Bedankt alvast

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:18

Ik zal bij je laatste vraag beginnen; stelling vragen is in principe buiging vragen. Dus dat het hoofd, de hals, het lijf gebogen zijn naar de kant waar jij dat toestaat. Dit moet je echter wel begrenzen met je binnenbeen. Je kan het ook omschrijven als instellen, bijvoorbeeld voordat je een volte inrijd. Het paard alvast voorbereiden.

Als je paard niet alert is op jouw hulpen, dan gaat er iets niet goed. dat zoiezo haha. Wat bedoel je precies? Lukt het nooit, gaat het moeilijk, gaat je paard in protest?? Doet hij het bijv. aan de longe wel?

De enige tip die ik je eigenlijk kan geven is ; neem les...
Laatst bijgewerkt door Assiej op 11-04-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Re: iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:20

Ik vraag me af of dit een serieus topic is. Heb je wel les met je pony?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:26

Hoe oud is de fjord, hoe is er in het verleden mee gereden (recreatief, dressuur etc.), hoeveel rij ervaring heb je zelf?

Een bak met een doorsnede van 8 meter is veel te klein, daar kun je niet in rijden. Bovendien is een ronde bak heel slecht voor de benen.

Het mooiste is een maat van 20 x 40 m evt. kun je ook uit de voeten met 15 x 30 m maar dat zou voor mij wel het minimum zijn om lekker te kunnen rijden.

Verder denk ik dat Assiej je een hele goede tip heeft gegeven door te zeggen dat je les moet nemen.

Dingen als een paard in een snellere gang zetten en stelling vragen zijn, op het te paard kunnen blijven zitten na toch wel basis dingen.

Lees en leer ook lekker veel op bokt. Als je een vraag hebt kun je eerst even de zoekfunctie gebruiken en kom je er niet uit kun je altijd nog een topic openen.

Verder: Welkom op bokt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:30

Stelling en buiging zijn twee verschillende dingen. Buiging gaat door het hele lichaam, stelling enkel in de hals. geen buiging zonder stelling dus, wel stelling zonder buiging!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:33

Ik kan ook alleen maar de tip geven om een goede instructeur of instructrice te zoeken.