Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Royen schreef:Op een volte zetten, als ie niet wil stoppen meteen op de volte zetten en de volte steeds kleinder rijden, dan kan ie niets anders dan rustiger gaan doen.

Assiej schreef:Royen schreef:Op een volte zetten, als ie niet wil stoppen meteen op de volte zetten en de volte steeds kleinder rijden, dan kan ie niets anders dan rustiger gaan doen.
ik denk niet dat ze dit in een proef goedkeuren![]()
verder zou ik meegaan met bovengenoemde, dat zijn de meest voorzichzelf sprekende hulpen die je kunt geven... op zo'n korte basis van nu tot je wedstrijd kun je geen andere dingen aanleren, zeker niet als je hem niet dagelijks berijd (neem aan dat je het over een manege paard hebt?)
dus dan is het juist slim om wedstrijden te rijden. Daar leer je weer van... thea_ schreef:Nou als je hem al niet eens terug kunt krijgen uit de galop lijkt het me nog niet echt verstandig om al wedstrijden te gaan rijden. Maar ik zou het gewoon oefenen. Dus hem laten galoperen en dan proberen terug te krijgen, dat is eerst natuurlijk hardstikke moeilijk maar las je hem hebt, moet je even draven of stappen e ndaarna meteen weer galopperen en dna weer terug pakken en zo doorgaan tot hij wat beter op je hulpen reageert! Het werkt echt, want ik heb het ook bij alle jonge paarden en ponys gedaan
x