Hoe voorkom ik dat mijn pony staakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SportHorsess

Hoe voorkom ik dat mijn pony staakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 20:58

Telkens als ik met mijn haf. dressuur wil doen dan staakt ze wat moet ik doen?
HELP ME! :+
Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-04-09 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typo in titel aangepast.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:08

Moderatoropmerking:
Offtopic berichten verwijderd, het doet niet terzake of TS wel of geen eigen paard heeft, TS kan het ook over haar verzorgpaard hebben. Verder zou het fijn zijn als men er rekening mee wil houden dat we hier met een jong iemand te maken hebben, dus als iedereen daar bij het geven van advies rekening mee zou kunnen houden?
TS het zou wel schelen als je iets meer informatie geeft, wanneer staakt je pony precies, leg eens uit wat je pony precies doet?

Topic verplaatst van OPG naar RT-P

Anoniem

Re: Hoe voorkom ik dat mijn pony staakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:09

Kun je iets uitgebreider vertellen wat er precies gebeurt, en naar aanleiding waarvan?
Want je zegt dat 'ie staakt als je "dressuur" wilt doen; wat bedoel je daar precies mee? En wanneer staakt je paard niet?

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:10

wat doet ze dan? wat bedoel je precies met dressuur?

SportHorsess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 09:03

Als ik wil dressuren kan ze staken dat ze niet vooruit wilt en gaat ze bokken dat is bijna altijd en met dress. bedoel ik oefeningen in de bak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:07

Kom, doe zelf eens IETS meer moeite als je een probleem hebt, en geef ons meer informatie...

WAT gebeurt er precies, in welke oefening, wat deed jij blijkbaar om die reactie bij het paard op te roepen, wat doet je paard precies, wat heb je al geprobeerd om het op te lossen, werkte dat in eerste instantie of helemaal niet, wat voor tips heb je al van je instructeur gehad, wat kon je daarmee etc etc...

Iets MEER inzet graag.
Als je met rijden net zo lui bent als met informatieverstrekken dan is het een wonder dat je paard uberhaupt z'n stal uit wil komen voor je.

marleen_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:27

probeer es iets anders dan dressuur miss. vind ze het wel saai

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 08:44

Misschien les nemen en leren rijden , rechtrichten, de pony staakt niet voor niets, wat doe jij als de pony staakt?
Doe je wel eens aan grondwerk , weet de pony wel wat je bedoelt?
Zoek in elk geval de fout bij jezelf.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:04

hoe oud is je hafje? misschien is je paard geen dressuuroefeningen gewend en doet ie daarom 'opstandig'. sommige paarden vinden zoiezo rijden in de bak niet zo fantastisch, dus misschien kan het ook karaktertrekje zijn. zoek desnoods hulp van iemand die al wat meer ervaring heeft met dressuur rijden. heel veel succes in ieder geval en blijf vooral genieten van je paard!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 20:05

wat ik vooral wil weten is HOE je dressuur rijdt :) waarop ben je aan het oefenen?