ik weet niet of hier al een topic over is, anders mag je die wel sturen dan kan hier een slotje op,
maar ik heb sinds 3 weekjes 2 verzorgpony erbij ( heb ook nog 2 verzorgpaarden
) en heb nu 2 keer op die nieuwe gereden, met de eigenaar erbij, ze had me les gegeven om de knopjes wat makkelijk te vinden en kijken hoe het ging natuurlijk voor de eerste keren, en ze vond zo goed gaan dat we wel eens wouden springen, dus eerst rustig laag kruisje, daarna wat hoger, nergens last van ging goed, :d
maar toen we op ongeveer 80 cm zaten vloog hij er telkens langs, hij is zo sniekie daarin,
ik rij dan aan vanuit de galop, tussen mijn benen goed zitten en het moment dat hij omhoog vlieg springt hij opzei en gaat hij langs de hindernis langs,
De pony is wel erg pittig, hij loopt normaal voor de kar dus heeft een stevige onderhals en raced op het ware op de hindernis af,
wie herkent dit? en wat moet/kan je ertegen doen, ik rij niet met een martingal en heb gewoon een watertrens, met dressuur matig is hij braaf, wat onder het werk uitkomend, maarja das ponykwaal
,moet ik gewoon vaker oefenen omdat ik er dus 2 keer op gereden heb, of moet ik hem juist vanaf begin doorpakken? wie heeft tips,?
alvast bedankt,