Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Een beetje longeren kan ook helpen spieren en balans te krijgen
ch_ntii123 schreef:Ik zou hem eerlijk gezegd een eerste instantie (vooral omdat hij nog zo jong is) heel veel longeren, eigenlijk alleen maar.. zo kun je hem leren op je stem te reageren en kan hij zijn eigen balans vinden (misschien een pessoa om hem zijn balans en mooi over zn rug te laten lopen/achter hand te gaan gebruiken?).
senna21 schreef:ch_ntii123 schreef:Ik zou hem eerlijk gezegd een eerste instantie (vooral omdat hij nog zo jong is) heel veel longeren, eigenlijk alleen maar.. zo kun je hem leren op je stem te reageren en kan hij zijn eigen balans vinden (misschien een pessoa om hem zijn balans en mooi over zn rug te laten lopen/achter hand te gaan gebruiken?).
Als harddraver heeft het paard een heel andere training gehad en daardoor een andere balans in zijn lichaam ontwikkelt. In feite moet het paard dus worden omgeschoold.
Natuurlijk daarvoor de tijd nemen, juist omdat het een jong paard is. Ik denk dat het bij het o.z. beleren van een draver belangrijk is, dat hij leert om het gewicht van de ruiter te dragen. Met alleen longeren bereik je dat niet, al helpt dat wel - mits op de juiste manier.. Dus niet alleen 'rondjes lopen' dat maakt alleen de kans op blessures groter.
das mijn motto senna21 schreef:ch_ntii123 schreef:Ik zou hem eerlijk gezegd een eerste instantie (vooral omdat hij nog zo jong is) heel veel longeren, eigenlijk alleen maar.. zo kun je hem leren op je stem te reageren en kan hij zijn eigen balans vinden (misschien een pessoa om hem zijn balans en mooi over zn rug te laten lopen/achter hand te gaan gebruiken?).
Als harddraver heeft het paard een heel andere training gehad en daardoor een andere balans in zijn lichaam ontwikkelt. In feite moet het paard dus worden omgeschoold.
Natuurlijk daarvoor de tijd nemen, juist omdat het een jong paard is. Ik denk dat het bij het o.z. beleren van een draver belangrijk is, dat hij leert om het gewicht van de ruiter te dragen. Met alleen longeren bereik je dat niet, al helpt dat wel - mits op de juiste manier.. Dus niet alleen 'rondjes lopen' dat maakt alleen de kans op blessures groter.
Dat is een echte zatlap dan onder u. Maar zet ze in draf, en ze gaan fantastisch. De manier van lopen van dravers is ook uitzonderlijk: de stuwing komt van vanachter. Mss zelfs teveel soms. En daardoor is hun balans minder. hun voorhand heeft geen nut bij hen, en ze kunnen dit moeilijk in evenwicht brengen. Vandaar dus de moeilijke overgang naar stap.