Springpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaaaaaa

Springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:06

Nu hebbn ze mijn gevraagt om op een paardje te gaan rijden maar het probleem is dat paard is een springpaard en dus zal ik er veel mee moeten springen maar omdat ik last heb tijdens het springen van mijn rug weet ik niet wat te doen en zo'n body helpt niet. weet iemand raad?

Elamor

Re: Springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:32

Niet doen misschien?
keuze lijkt me gauw gemaakt. daar kunnen wij je niet bij helpen..

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:33

xxriiannee schreef:
Niet doen misschien?
keuze lijkt me gauw gemaakt. daar kunnen wij je niet bij helpen..

Dat vind ik geen optie wnt ik wil blijven paardrijden en op de manege ben ik het beu.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:34

Je traint een springpaard voornamelijk dressuurmatig. 'Veel mee moeten springen', zoals jij aangeeft is helemaal niet nodig. 1 á 2 keer in de week is voldoende. Hebben ze je duidelijk gevraagd om met dit paard te gaan springen? Want ook al is het een springpaard, misschien willen ze wel dat je hem gewoon dressuurmatig rijdt. Ik zou het in ieder geval aangeven dat je last van je rug hebt tijdens het springen, als het ter sprake komt. Heb je toevallig iets met je rug? of heb je er echt alleen maar last van tijdens het springen? en niet tijdens andere bezigheden?

Elamor

dan zoek je een pony/paard waar je drressuur mee kan rijden?

kazary

Heb jij ook gevraagt of de bedoeling is dat je veel moet springen? Misschien zoeken ze wel iemand om hem veel beweging te geven in de vorm van dressuur en buiten rijden.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:35

a) je zoekt een ander bijrijdpaard
b) je vraagt om enkel dressuurmatig te mogen rijden met dat springpaard, msch is de eigenaar al tevreden als het beestje verzorgt & gereden wordt?

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:44

Christinaa schreef:
Je traint een springpaard voornamelijk dressuurmatig. 'Veel mee moeten springen', zoals jij aangeeft is helemaal niet nodig. 1 á 2 keer in de week is voldoende. Hebben ze je duidelijk gevraagd om met dit paard te gaan springen? Want ook al is het een springpaard, misschien willen ze wel dat je hem gewoon dressuurmatig rijdt. Ik zou het in ieder geval aangeven dat je last van je rug hebt tijdens het springen, als het ter sprake komt. Heb je toevallig iets met je rug? of heb je er echt alleen maar last van tijdens het springen? en niet tijdens andere bezigheden?

ik ga er springwedstrijden mee moeten rijden dus ik ga wel mee moeten springen.
Nee enkel tijdens het springen heb ik last van mij rug anders nooit en ook niet bij andere dingen zoals l.O. op school

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 13:45

kazary schreef:
Heb jij ook gevraagt of de bedoeling is dat je veel moet springen? Misschien zoeken ze wel iemand om hem veel beweging te geven in de vorm van dressuur en buiten rijden.

Het is voor wedstrijden mee te rijden

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:47

Juist voor wedstrijden moet je veel dressuurmatig zijn.
Pak anders in de training vooral lage sprongetjes mee, voor de techniek, dat scheelt waarschijnlijk wel.

En neem les, want als je door springen pijn krijgt doe je iets niet goed hoor! Ik heb een hele slechte rug, maar springen vind ik juist fijn.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:48

rug pijn is lastig maar weetje waar het door komt?
Spieren of wervels?
Ik heb een BP en daardoor zit ik wel onwijs recht maar ook na het rijden
kom ik met een stijve/zere rug van paard (maakt nie uit wat, buiten rijden dressuur, springen)
Al het je spieren zijn zou je die op een andere manier moeten "bij" trainen zodat ze sterk worden.

Bij mij is het overigens een wervel probleem.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:51

is door de dokter naar laten kijken of iemand die je goed les kan geven? waarschijnlijk zit je verkeerd als je het alleen met paardrijden(en dan ook nog bij springen) heb!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:55

smurffie schreef:
is door de dokter naar laten kijken of iemand die je goed les kan geven? waarschijnlijk zit je verkeerd als je het alleen met paardrijden(en dan ook nog bij springen) heb!

Dokter lijkt me ook een goed idee ja.

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:04

Miss_Malfoy schreef:
smurffie schreef:

Dokter lijkt me ook een goed idee ja.

Ik krijg les, en nooit hebbn ze gezegt dat ik niet goed zit. maar mechien moet ik eens een dokter raadplegen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:29

nee maar het is toch vreemt dat je alleen met springen er last van heb? dan zou je met normaal rijden het ook moeten voelen, als dit niet het geval is zou ik toch een keer naar een ander iemand gaan kijken. Je reed op een manege toen je les kreeg? Ik werd daar ook nooit op mijn houding verbeterd. Toch was deze alles behalve goed.

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 14:36

smurffie schreef:
nee maar het is toch vreemt dat je alleen met springen er last van heb? dan zou je met normaal rijden het ook moeten voelen, als dit niet het geval is zou ik toch een keer naar een ander iemand gaan kijken. Je reed op een manege toen je les kreeg? Ik werd daar ook nooit op mijn houding verbeterd. Toch was deze alles behalve goed.

Ik rij nu terug op een manege en toen ik leer rijden maar ik heb ook een priveles had en daar zijden ze ook nooit iets op. En tijdens prive rijden moeten ze toch naar alles kijken, die persoon is zkr een goede les gever want die geet les in het buitenland nu .

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:58

Tessaaaaaa schreef:
Nu hebbn ze mijn gevraagt om op een paardje te gaan rijden maar het probleem is dat paard is een springpaard en dus zal ik er veel mee moeten springen maar omdat ik last heb tijdens het springen van mijn rug weet ik niet wat te doen en zo'n body helpt niet. weet iemand raad?

je hoeft helemaal niet te springen met een springpaard, wat is dat nou weer voor een onzin?
je kan ook gewoon leuk rijden met een springpaardje hoor, :Y)

zou het iig wel laten checken door de dokter - misschien lukt het wat later wel *D

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:00

NicoleHorses schreef:
Tessaaaaaa schreef:

je hoeft helemaal niet te springen met een springpaard, wat is dat nou weer voor een onzin?
je kan ook gewoon leuk rijden met een springpaardje hoor, :Y)

zou het iig wel laten checken door de dokter - misschien lukt het wat later wel *D

het is voor springwedstrijden mee te rijden hé.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:02

Ik rij veel verschillende paarden, zelf ben ik meer dressuur dan springen. Vergeet niet dat de basis van het springen ook dressuur is, je moet je paard kunnen schakelen, en ga zo maar door. Je moet de passen kunnen tellen doormiddel van voelen en jij als ruiter zou afstanden in moeten schatten.

Een springpaard betekend ook niet dat die veel zou moeten springen.. Vaak is dat te overbelastend, meerendeel van de springruiters spring een keer in de week een oefenparcourtje en rijd daarnaast en naast de wedstrijden alleen maar dresuurmatig om zijn of haar paard goed voor elkaar te krijgen.

En daarnaast, waarom kies je voor springen en voor de springwedstrijden als weet dat je het niet aan kan met je rug?? Enkel alleen omdat je de manege beu bent?? Als jij je als ruiter niet kan ontspannen voor, boven en na de sprong, verpest je het paard alleen maar mee..

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:35

Navidad schreef:
Ik rij veel verschillende paarden, zelf ben ik meer dressuur dan springen. Vergeet niet dat de basis van het springen ook dressuur is, je moet je paard kunnen schakelen, en ga zo maar door. Je moet de passen kunnen tellen doormiddel van voelen en jij als ruiter zou afstanden in moeten schatten.

Een springpaard betekend ook niet dat die veel zou moeten springen.. Vaak is dat te overbelastend, meerendeel van de springruiters spring een keer in de week een oefenparcourtje en rijd daarnaast en naast de wedstrijden alleen maar dresuurmatig om zijn of haar paard goed voor elkaar te krijgen.

En daarnaast, waarom kies je voor springen en voor de springwedstrijden als weet dat je het niet aan kan met je rug?? Enkel alleen omdat je de manege beu bent?? Als jij je als ruiter niet kan ontspannen voor, boven en na de sprong, verpest je het paard alleen maar mee..

Ik kan springen en volgens mijn lesgeefster (prive lesgeefster) kan ik het beter dan dressuur dus zo verpesten zal ik het niet doen, maar ze hebbn mij dat gevraagt omdat dat te doen enja als ik de manege beu ben dan is alles beter dan daar te rijden dat niveau is veel te laag en ik rij al bij de oudere.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:40

Ik ruik een beetje pennyy :o

sorry als dat niet zo is,

TS hoe oud ben je?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:43

Vraag of je mag beginnen met dressuurwedstrijden? Een "springpaard" bestaat IMO niet := Het is gewoon een paard dat goed kan springen, maar dat maakt het geen springpaard, ding kan nl ook rustig dressuur lopen.

Of is het echt een "eis" van de eigenaar dat er springwedstrijden mee gedaan worden? (zoja vraag ik me af waarom je je rugprobleem niet eerder hebt gezegd tegen de eigenaar)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:52

Tessaaaaaa schreef:
Ik kan springen en volgens mijn lesgeefster (prive lesgeefster) kan ik het beter dan dressuur dus zo verpesten zal ik het niet doen, maar ze hebbn mij dat gevraagt omdat dat te doen enja als ik de manege beu ben dan is alles beter dan daar te rijden dat niveau is veel te laag en ik rij al bij de oudere.

Kijk dat je de manege beu bent kan ik begrijpen, Ik weet trouwens niet hoe dat in belgie zit? maar in nederland is het namelijk zo dat je eerst een winstpunt in de dressuur moet hebben om te kunnen springen.. En ik ken verschillende mensen die pas beginnen met springen als hun paard m klaar is, en dat is ook niet voor niks.. Je moet een paard kunnen schakelen in een parcours, verruimen en verzamelen. En wat ik je ook probeer te zeggen maar wat je waarschijnlijk niet wil horen dat je met een "springpaard" meer dressuur rijd, om alles goed voor elkaar te krijgen dan dat je springt.

Iedereen hier probeert je hetzelfde wijs te maken, maar zelf wil je dat niet in zien heb ik het idee..

Tessaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 16:59

Navidad schreef:
Tessaaaaaa schreef:

Kijk dat je de manege beu bent kan ik begrijpen, Ik weet trouwens niet hoe dat in belgie zit? maar in nederland is het namelijk zo dat je eerst een winstpunt in de dressuur moet hebben om te kunnen springen.. En ik ken verschillende mensen die pas beginnen met springen als hun paard m klaar is, en dat is ook niet voor niks.. Je moet een paard kunnen schakelen in een parcours, verruimen en verzamelen. En wat ik je ook probeer te zeggen maar wat je waarschijnlijk niet wil horen dat je met een "springpaard" meer dressuur rijd, om alles goed voor elkaar te krijgen dan dat je springt.

Iedereen hier probeert je hetzelfde wijs te maken, maar zelf wil je dat niet in zien heb ik het idee..

Oke ik weet dat je dressuur moet rijden maar het gaat om het feit dat dat paard toch wel al M1 niveau springt en ik versta daar onder dat ik ga mogen trainen. Omdat zelfde niveau te mogen halen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:08

In Belgie werken we met A en B brevetten, voor B brevetten moet je ook springen dus je mag gewoon mee doen aan springwedstrijden zonder dat je een wp in de dressuur hebt. :) Zonder B brevet mag je nl niet deelnemen aan officiële wedstrijden ;)