Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mathes schreef:Ik heb 3 paarden waarvan nog 1 te jong is om te bereiden dus gaan mijn moeder en ik altijd samen op pad met die andere 2.
Ze zijn alletwee 18 jaar waarvan we Mathes nu 16 jaar hebben en Eri 12 jaar. De laatste jaren zie je ze wel wat ouder worden, maar een lekker galopje op het strand zijn ze wel voor in. Net zoals gister.
Gister zijn we weer naar het strand geweest. We staan vlakbij het strand dus dat doen we zo'n 1 keer per week. Ff lekker uitwaaien. Het is dus niks nieuws voor ze.
Ik zat op Mathes en mijn moeder op Eri. Op een gegeven moment sprongen we aan in galop. We lieten hun op hun eigen tempo rijden dus dat betekend in het begin ff lekker hard en daarna zakt dat wat af.
Ineens maakt Eri een noodstop zonder enige reden waardoor mijn moeder voor het zadel schuin aan de linkerkant terecht kwam. Ja, je verwacht niet dat hij ineens een noodstop maakt..... Dat was een geweldige actie want in rengalop kreeg ze het voor elkaar om weer op het zadel te klimmen.
Maar tot onze grote verbazing deed hij het later weer, en nog een keer en nog een keer. Wij kijken of al het tuig wel goed zat. Daar was niks raars aan op te merken.
Ik denk dat het gewoon klieren is van Eri.
Vladie schreef:Dat is wel vreemd dat hij dat opeens doet.
Als hij dit blijft doen zou ik hem toch door een DA of fysio na laten kijken want het kan zijn dat er iets in zijn rug verkeerd "schiet" waardoor hij blokkeerd.
Veel s6 met hem en ik blijf dit even volgen.
weijersinge schreef:wees maar blij dat ze is blijven "zitten"
mathes schreef:Als het iets "engs" had moeten zijn dat zullen het inderdaad zachte plekken in het zand geweest zijn, want ze moeten zo onderhand nu elk zandkorreltje wel kennen. Bij wijze van spreken dan.
Verder zijn ze zo goed als 100% verkeersmak en was er niemand te bekennen op het strand.
De veearts komt dalijk langs....
Knollie1 schreef:Misschien zat er kleurverschil in het zand? Of lag er water?
Saar___ schreef:Die van mij doet het ook, maar hij is pas 4.
Het ligt er bij mij aan dat hij aan een kant niet zo los is, en als je dan aan die kant iets van hem vraagt dan blokkeert hij de hele boel.
Maar aangezien jullie waarschijnlijk alleen maar rechtuit reden, zal dat het niet zijn..
lijkt me raar dat hij op 18j opeens beslist om te stoppen om z'n behoeften te doen, tenzij er een medische factor is natuurlijk... Rean_Pony schreef:ik heb ook een pony en mn buurvrouw rijd er ook wel eens op ''past er nog super op'' en dan gaat zei op ijn pony en mn moeder op dr eigen paard ,
mijn pony doet op buitenrit bij mij inn rengallop ook niks maar bij mn buurvrouw wel , en mn vorige pony ook ..
mischien de houding ? dan je moeder wat teveel voor over zit ?