Altijd er weer op geklommen en geen angst ontwikkeld. Enkele jaren laten, nu zo'n 3-4 jaar geleden ben ik behoorlijk hard van een paard afgegooit
Ok kan gebeuren natuurlijk maar deze keer was anders dan al die andere keren. Diertje had het in z'n hoofd en moest en zou mij er af hebben en dat lukte dus ook
Heb altijd gezegd dat het nooit aan het dier kan liggen maar over deze keer had en heb ik echt mijn twijfels omdat er niets in de omgeving of door mijzelf gek was. Oftewel na deze klap ben ik behoorlijk het vertrouwen kwijt geraakt. Hoofdzakelijk op vreemde paarden én in de galop. Want het ging hier om een dier wat ik nog nooit gereden had en wat het stempel "braaf" had gekregen, maar tja dat had ik gemerkt en na mij nog vele andere mensen
. Nu dacht ik dat ik er aardig overheen was. Heb een behoorlijke dip gehad dat ik elk vreemd paard dood eng vond en heb soms wel eens zo
op een paard gezeten waar ik op moest rijden en die ik niet kende. Daar ben ik nu gelukkig wel over heen maar dacht ook dat ik over het galop "probleem" heen was. Want reed weer op veel verschillende paarden en het ging allemaal gewoon goed 
Alleen ben ik sinds kort verhuist naar de andere kant van Nederland
en ben dus ook van manege verhuist. En daar komt het probleem weer opspelen. Ik ga dan heel onzeker rijden en klap in de galop helemaal dicht 
Ik kruip als het ware helemaal in elkaar, val naar voren en raak daardoor m'n balans kwijt met als resultaat meer spanning. Nu weet ik dus heel erg goed wat ik fout doe en kan me daar ook wel uitwerken maar dat kost wel weer veel tijd.
Mijn vraag is nou of jullie nog wat tips hebben om er overheen te komen. Zodat het rijden weer echt leuk is en ik weer netjes kan gaan rijden. Want voel me nu soms echt een beginner terwijl mijn niveau eigenlijk best netjes was

En ik vind het ook wel fijn om er overheen te zijn voordat ik serieus stappen ga ondernemen voor het kopen van een eigen paardje. Want met deze onzekerheid lijkt mij dat nog even niet verstandig.
).
)
) en dan weet ik zeker dat ik iedere week weer kan zeggen dat je heel erg vooruit gegaan bent. Ik weet heeel zeker dat t allemaal goed gaat komen, want je kunt super fijn rijden en die onzekerheid ga je zeker weten overheen komen.