Hallo bokkers, Mijn haf is sinds een tijdje bokkerig onder het zadel. Toen dit begon heb ik gelijk de tandarts laten komen en de zadelmaker was ook pas geweest. Omdat het probleem bleef aanhouden heb ik daarom opnieuw de zadelmaker erbij gehaald. Hier is niks uitgekomen. Het zadel lag goed volgens de zadelmaker. Het bokken met rijden deed/doet hij alleen onder de galop en valt dan ook continu terug in de draf.Hij bokt nooit in de draf. Ook met losgooien heeft hij de laatste tijd moeite met de galop.Ook dit is geworden sinds dat de bak wat zwaarder is. Ook als hij los galopeerd geeft hij wel eens een bok en valt dan weer terug in de draf.
Wat denken jullie dat het kan zijn? Wat is de volgende stap die ik zou moeten nemen?
Bij de galop moeten de bekken nog meer kantelen om de achterhand mee te krijgen. Indien het paard dit niet kan vanwege een blokkade in de bekken, wat veel voorkomt, gaat zich dit uiten in bokken wat dus een logische reactie is vanwege de pijn.
jip, sorry Maar let op he? Dit is internet, en ik ben geen dierenarts!! Maar ben er wel bijna van overtuigd dat dit het probleem is, daar je zelf al aangeeft dat het zadel prima ligt.
Ik zou idd ook een osteopaat of fysio langs laten komen. Liever iets te veel doen dat achteraf balen. Je geeft zelf al aan dat de bak zwaarder is geworden, hierdoor moet hij meer sprong nemen om goed te kunnen galoperen, waardoor de bekken extra moet kantelen en er meer kracht vanuit de achterhand moet komen.
Ja daarom ik neem liever het zeker voor het onzekeren. Veel mensen zeggen gewoon de zomer in zijn bol. Maar ik ken dit gedrag van hem niet en daarom vertrouw ik het niet. Vandaar dat ik er echt wat aan wil laten doen.
Tog heb ik ook de twijfels over de zadelmaker. Er klopt gewoon iets niet voor mijn gevoel aan het zadel. Zal ik ook nog een andere zadelmaker erbij laten komen?
Oke, Dan laat ik er gewoon een osteopaat bijkomen en dan laat ik hem/haar ook naar het zadel kijken. Ik ga gelijk op zoek via internet.
Fem_daf
Geplaatst: 30-03-09 21:59
Via je DA kan je ook aan een osteopaat komen. Dan heb je een grotere kans op een goede aangezien iedere gek zich zo kan noemen...
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 30-03-09 22:00
Met alleen een osteopaat zorg je niet dat dit probleem weg blijft. De oorzaak zit in de zware bak. Als dat niet aangepakt wordt kan je je geld net zo goed in de sloot gooien.