Gespannen zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Gespannen zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 21:59

Ik zit, als ik rijd, altijd heel gespannen. Zelfs op de braafste pony's. Nu moet je niet denken dat ik bang ben hoor, maar zo zit ik nu eenmaal. (ik heb dus géén enkele reden om gespannen te gaan zitten) Maar toch doe ik het. Het is echt automatisme.

Wie heeft hier tips voor?
Ik probeer al met heel diep uitademen, dit gaat een paar passen beter maar dan begint het weer.
(ik heb trouwens les, maar dat is vrijdag pas weer)

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 22:08

Helpt het misschien om oefeningen in het zadel te doen? Je armen zwaaien, benen optrekken en weer laten hangen, je middel draaien, schouders draaien, met je linkerhand je rechter tenen aanraken en andersom.........

Als ik iets gespannen zit, dan doe ik dat soort oefeningen ook even en dan ben ik weer wat losser. Heeft je instuctrice hier misschien wat oefeningen of tips voor??

Wat ook wel eens wilt helpen is je totaal te ontspannen en even als een zoutzak te gaan zitten. Je benen helemaal laten hangen, je armen en handen helemaal laten hangen en als het kan, je ogen even dicht doen en je concentreren op de bewegingen van je pony/paard en je daarin laten meegaan.

Succes ;)

Romyv

Re: Gespannen zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:27

idd, zonder handen en zonder beugels rijden.. dan leer je beter de beweging van je paard aan te voelen en mee te gaan met deze bewegingen!

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 14:57

ik heb daar ook last van! haha, gelukkig is er nog iemand, want bij ons op stal ben ik de enige :o .

de laatste tijd gaat het al wat beter trouwens, als ik voel dat ik gespannen word adem ik ook diep in en uit, maar zo als je al zei, dat werkt maar een paar passen. ik doe soms onder het rijden eventjes mijn ogen dicht. eventjes relaxen :P maar ik hou mijn paard ook de hele tijd aan het werk, dan ontspant mijn paard meer, en ik ook want dan ben je even ergens anders mee bezig. ook ben ik er aan op het letten (is dat een nederlandse zin?!) waneer ik gespannen ben, dan gaan meestal min schouders omhoog, ik doe ze dan weer na beneden..

nou, su6 in je les dan maar!!!
:(:) :D