Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wat 19LindA83 al zegt, veel overgangen en dan snel achter elkaar. Mijn instructrice laat me altijd veel overgangen rijden zo snel mogelijk achter elkaar en dan ook op de volte of tijdens het rijden van grote achten. Daarbij moet ik zorgen dat ik mijn buitenhand eraan houdt en mijn binnenteugel ontspan. Maar de voorhand laten we vooral in het begin even voor wat het is en we richten ons op de achterhand.
) meestal hebben ze het dan wel vrij snel dooer wat je met been bedoeld! 
Yoshimi schreef:Schijnovergangen zijn inderdaad lastig zonder reactie op je been. Om dat voor elkaar te krijgen moet je erg consequent zijn.
Been geven = reactie. Geen reactie = tik. En dan geen zacht tikje waar ook niet op gereageerd wordt, maar desnoods een goeie mep. Als je maar reactie krijgt.
nixx schreef:Ja ik wilde sowieso niet standaard altijd met sporen gaan rijden maar nu moet ik af en toe zo schoppen en bij tikken waar ze dan nauwelijks of helemaal niet op reageert dat ik er wel over na zit te denken om het eens te proberen. (Het is trouwens een tijdje een manege paard geweest dus denk dat dat er ook wel mee te maken heeft, paard is 6 bijna 7 jaar)
Bedankt alvast voor de reacties!
?
Al had ik het idee dat ze er na een tijdje wat meer zin in had! Maar goed we hebben nog heel wat te oefenen! Bedankt voor de reacties!