Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DJB schreef:Ik heb geleerd om bij een paard wat moeilijk langzamer gaat eerst diep in te ademen, daarna langzaam uitblazen. Dan ga je ontspannen zitten en maak je jezelf 'zwaar'.
Daarbij kan je ook je handen omhoog doen (daarvoor hoef je geen strakke teugel te hebben). Net zo hoog totdat je paard langzamer gaat (dat kan dus heel hoog zijn!). Dan gaat vrijwel elk paard langzamer...Daarna kan je dat steeds meer afbouwen.
DJB schreef:Ik heb geleerd om bij een paard wat moeilijk langzamer gaat eerst diep in te ademen, daarna langzaam uitblazen. Dan ga je ontspannen zitten en maak je jezelf 'zwaar'.
Daarbij kan je ook je handen omhoog doen (daarvoor hoef je geen strakke teugel te hebben). Net zo hoog totdat je paard langzamer gaat (dat kan dus heel hoog zijn!). Dan gaat vrijwel elk paard langzamer...Daarna kan je dat steeds meer afbouwen.
Been houd het motor'tje achter draaiende, en dat moet ook in stap draaien. _Lieneke schreef:DJB schreef:Ik heb geleerd om bij een paard wat moeilijk langzamer gaat eerst diep in te ademen, daarna langzaam uitblazen. Dan ga je ontspannen zitten en maak je jezelf 'zwaar'.
Sluit ik me bij aan! Blijf ook goed rechtop zitten, veel mensen gaan achterover hangen als ze langzamer willen, maar hiermee druk je je paard juist naar voren al het ware.. Met het uitademen moet het zeker lukken!