Redelijk aan teugel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_paard

Redelijk aan teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:25

Mijn paardje loopt redelijk aan teugel maar het eerste stukje het eerste kwartier loopt ze erg te hangen en is niet aan het been.
Na het kwartier krijg ik haar zo aan teugel en heb ik haar waar ik haar hebben wil.
Maar het duurt eerst best wel lang.
En ze zweet ook best wel snel in de nek.
En ook krijgt ze steeds meer aders in de nek ja een paard heeft natuurlijk aders maar bij mijn paardje springen ze er echt uit.

Heeft dit misschien iets te maken dat ze (eerst) zo hangt?
Tips zijn welkom! :D

Juangi

Re: Redelijk aan teugel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:29

Heeft te maken dat ze lekker ontspannen loopt. Dan gebruikt ze meer spieren in de nek.

Amber_paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 19:32

Maar hoe komt het dan dat ze zo veel aders krijgt die gewoon erg duidelijk te zien zijn?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:39

Voor zover ik weet, hebben die aders er niks mee te maken, verschit per paard. Bij sommige paarden zie je dat gewoon erg duidelijk, en bij anderen bijna niet :)

xxxmaritxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:37

bij sommige paarden ( net als bij mensen ) liggen de aders dichter op de huid dan bij andere ;)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:59

Wat doe je om je paard aan de teugel te laten lopen?
Dat ze snel in haar nek zweet betekent dat ze geen conditie heeft of jij overtraint haar, vraag ook nooit lang in de zelfde houding, dat houd geen een paard vol die niet goed getraint is, dan is 15 min veels te lang en dan brneg je alleen maar schade aan.
De adertjes heeft niks met de spieren te maken, maar met de doorbloeding, een hoog in het bloed paard heeft dat sneller dan een koudbloed, maar kan ook zijn dat je hem te veel doortraint en hij alle zeilen bij moet zetten en dus alle adres extra moeten werken en dan ben je ook niet echt goed bezig
Heb je les, ga lekker rechtrichten met de pony , leer zijn spieren te gebruiken op de juiste manier en leer zelf je paard te trainen op een verantwoorde manier. Laat haar niet hangen en rij niet met de gedachten ik wil jou hebben waar ik wil, maar train op het niveau van het paard en die is nog niet toe om aan de teugel te lopen, misschien 1 sec , neem daar genoegen mee de komende tijd.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:17

Tja waar jij naartoe moet is van achter naar voren (die moter achter aan het werk) én los werken van je paard in zijn gehele lijf.
Veel overgangen maken ,schakelen in stap draf en galop áltijd belangrijk !Eventueel cavaletties rijden worden ze zeker niet stommer van.
Mijn idee is dat paarden die teugelkreupel lopen veel op de kop lopen.....ofwel zwaar in de hand. Het is mezelf (gelukkig) nog nooit gelukt om een paard teugelkreupel te krijgen dus écht ervaring heb ik hier niet mee.