Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Khaliq schreef:Handen niet stil kunnen houden komt vaak voort uit een nog niet onafhankelijke zit, probeer daar eerst aan te gaan werken en controleer ook steeds dat je jezelf vanuit je schouder niet vast gaat zetten![]()
Henrieke schreef:Volgens mij heb ik daar geen last van hoor, rij ook vaak zonder beugels en af en toe zonder zadel en heb er ook niemand over gehoord dat ik scheef zit. Dat ik mijn handen/armen/schouder wel een vast zou zetten dat kan ik me wel voorstellen dat gebeurd vast wel eens.
Kendra schreef:Veel mensen spannen zich helemaal als ze hun handen proberen stil te houden. Alles stil....maar dat werkt natuurlijk niet. Een stille hand is namelijk ook een volgende hand. Je moet vanuit ontspannen schouders-ellebogen-polsen-hand leren rijden.
ik kan ook niet mijn handen stil houden maar het komt idd doordat ik mijn schouders veel te veel aanspan, maar ik heb echt géén idee hoe ik ze moet ontspannen. Dat lukt me om de een of andere manier niet, ik ben sowieso moeilijk met ontspannen want als ik stres heb zet ik dat vast in mijn lichaam, en het meest in mijn nek/schouders.