bakprobleem;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LauraXWhite

bakprobleem;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 09:09

Hee,

wist geen goede titel;)

Ik was gisteren bij mijn nieuwe verzorgpaard gaan kijken. het was een schat, alleen er waren wat probleempjes:
*Het was een hele kleine bak, zo ongeveer 'vierkant'
*ze is niet gewend in de bak te rijden
*ze rijd totaal niet in de hoeken
*ze rijd tegen de zijkant van de bakrand aan (behalve in de hoeken dan;))
*&ze rijd totaal niet door..

Misschien komt dit met de tijd, maar ik zou graag wel wat tips willen over wat ik bijvoorbeeld aan het 'bakrandprobleem' kan doen:)

Dankjewel! (graag opbouwend commentaar;))

Dani

Re: bakprobleem;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:17

De grootte kunnen we weinig aan doen natuurlijk.
Zeker als ze niet gewend is in een bak te rijden, en dan ook nog zo'n kleine, zal haar balans niet optimaal zijn. Qua rechtrichten etc. kunnen anderen dat misschien beter uitleggen dan ik, maar je kunt sowieso meer op de binnenhoefslag gaan rijden, zodat ze niet kan gaan hangen naar die bakrand toe en echt op haar eigen benen moet gaan lopen.
Als ze er tegenaan loopt om onder het werk uit te komen, dan kun je contrastelling vragen waardoor ze niet tegen de zijkant aan kán rijden.

Marij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:49

Heb je ook een mogelijheid om les te nemen met die pony?

Keer zoeken naar een instructrice, want zulke dingen zijn moeilijk over internet uit te leggen.

Iig veeeel oefenen :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:59

Idd, binnen hoefslag aan houden en probeer dmv veel progressieve overgangen te rijden het paard beter aan de hulpen te krijgen!! ;)

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:26

okee, dankje wel:)
nee, heb niet de mogelijkheid om les te nemen... Maar ik probeer zo goed mogelijk te oefenen (met jullie tips) ;)

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:10

weet je hoe groot onze binnenbak is? zo 20 bij 20 ofzo.
wij kunnen er prima in rijden met 4 personen. je moet gewoon goed op elkaar gaan letten.
als je het gewent bent, is het wel te doen.
balans kun je verbeteren door lekker veel af te wisselen. lekker naar buitebn, keertje in de bak komt vanzelf goed. succes!
DaniBanani schreef:
De grootte kunnen we weinig aan doen natuurlijk.
Zeker als ze niet gewend is in een bak te rijden, en dan ook nog zo'n kleine, zal haar balans niet optimaal zijn. Qua rechtrichten etc. kunnen anderen dat misschien beter uitleggen dan ik, maar je kunt sowieso meer op de binnenhoefslag gaan rijden, zodat ze niet kan gaan hangen naar die bakrand toe en echt op haar eigen benen moet gaan lopen.
Als ze er tegenaan loopt om onder het werk uit te komen, dan kun je contrastelling vragen waardoor ze niet tegen de zijkant aan kán rijden.

chamleona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:54

En als ze zelf niet gewend is om in de bak te rijden, misschien kan je grondwerk met haar gaan doen. Dat is erg leuk om te doen.