Ik raak er gewoon gefrustreerd van op den duur.Mijn pony is in de bak namelijk altijd supersloom. Lekker in een sukkeldrafje sloft ze dan rond en er is ook geen tempo in te krijgen. En het irritante is dat ze altijd aan de teugel gaat lopen en dan nóg slomer gaat. Ik heb liever dat ze een normaal tempo aanhoudt dan dat ze altijd aan de teugel loopt. Ik heb al eens met sporen geprobeerd te rijden maar dat was niet echt een succes, dan verzet ze helemaal geen stap meer. Het effect van een tikje met de zweep is een bok en ik kan nog zo met mijn benen aanknijpen, ze gaat hoogstens een klein pasje harder. Ook als ik eens probeer hoe het gaat als ik niet drijf etc en haar gewoon even een rondje zonder bemoeienissen van mij laat lopen gaat ze langzaam. En dan met uitstappen heeft ze ineens wel de pas er weer in.
Buiten heb ik trouwens nergens last van..Wie o wie heeft een oplossing?
je moet het zien als een soort opblazen van een ballon.. Je moet contact blijven houden met de mond van het paard zodat je alles wat je drijft ook kunt opvangen van voren.
Als ik 1 keer drijf en reactie afwacht loopt ze 3 passen sneller en kan ik direct al weer mijn been erbij doen. Maar kan ik dan beter weer drijven als ze weer langzamer gaat?
Laat je niet inpakken: een grote dosis humor en vastberadenheid en een klein beetje handigheid zodat ze zich niet onder de hulpen uit kan wurmen, en dan komt het vast wel goed