de eigenaren hadden haar eigenlijk nooit echt gelongeerd, vonden ze te eenzijdige beweging, dus t was gelijk hup erop, vanaf dag 1 dat we met inrijden zijn begonnen.
zadel had er al 2x opgelegen, en 1x hadden ze wat gehangen aan t zadel, toen keer erna ging ik erop, wel aan longeerlijn, maar dat was maar heel ff, toen wat in draf en gelijk los, heel de bak door.
Nu inmiddels heeft ze heel de winter nix gedaan en sinds kort zijn we er weer mee begonnen. de eigenaar rijdt ermee in de les, zn vrouw heeft met hun andere paard iedere zaterdag les, hij rijdt dan een goed halfuur mee met die les, verder rijdt hij door de week nog 1 of 2x eventjes, en ik kom op 2 dagen en ga nu 1x longeren en 1x rijden
maar die galop....
aan de longeerlijn gallopeert ze wel, maar dan zit ze achter altijd fout! en ze houdt dr benen heel stijf bij elkaar, de galopSPRONG is ver te zoeken...hoe ga ik dit verbeteren? want op deze manier heeft het geen zin om onder t zadel te galloperen want ze wordt er chagie van en t zit voor geen meter, dan drukt ze dr rug weg en loopt ze door de bak te hobbelen...
longeren met bijzet of andere hulpteugel, wil dat helpen?of wat balkjes draven aan longeerlijn of onder t zadel?
haar vader is Mermus R, een springer, en die heeft zeer hoge cijfers voor zn bewegingen, haar stap is goed, haar draf is echt super, maar de galop is echt 10x nix
wie heeft er tips om dit te verbeteren?
want over 2 maanden ga ik haar voor de 1e keer in de B starten, maar dan moet die galop dus echt wel veel beter zijn!!