steigeren zodra hij kans heeft om stil te staan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

steigeren zodra hij kans heeft om stil te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 17:05

Heb een andalusier en zodra hij de kans krijgt om stil te staan steigert hij, desnoods keer of vier achter elkaar, wat is de beste manier om dit af te leren, goed straffen op dat moment lukt me niet omdat ik me evenwicht bewaren belangrijker vind, mensen die er vanmiddag bij waren vinden dat het lijkt of hij dit op een soort commando doet namelijk als je benen iets naar achteren legt.

Frantic

Re: steigeren zodra hij kans heeft om stil te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:48

grote kans dat dat inderdaad zo is.

Maar dat kunnen wij op internet natuurlijk niet zien!

Als je hem zou straffen voor iets dat hem is aangeleerd zou dat wel erg sneu zijn, niet doen dus, gewoon opletten waar je je benen hebt met afsteigen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:34

misschien moet je dan proberen niet je benen naar achteren te doen???
als die dit nog steeds doet zou ik toch echt gaan afstraffen, je evenwicht is niet echt belangrijk op zo'n moment, laat je paard eerst luisteren ipv zn eigen wil doorzetten...

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:58

Maar jou andalusier staat te koop als ik jou berichten bekijk of is dat een ander? Als het paard ingevoerd is vanuit spanje is de kans er groot aanwezig dat die dit geleerd heeft, en in spanje gaat dat uiteindelijk op de meest minimale hulpen. Zoek eens contact met handelsstallen voor andalusiers die de paarden uit spanje vandaan halen ook kun je contact opnemen met Adalberti(hier op bokt) van http://www.adalberti.com Zij woont in spanje en heeft daar een handelsstal voor PRE's

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 19:16

Hoi dat is hem inderdaad, heb net contact gehad met de oude eigenaren, het is inderdaad op commando wat ik dus onbewust geef door benen naar achteren te leggen, de oude eigenaren komen woensdag langs, zijn blij dat ze weer weten waar hij is, heb dit paard opgekocht bij een handelaar omdat hij anders naar de slacht zou gaan, dit paard is dus inderdaad te koop maar alleen voor mensen die er ervaring mee hebben, ga morgen nog maar is proberen met rijden en dan proberen me benen goed naar voren te houden, zal morgen ook wel is fotos maken.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:31

mooi dat je nu weet wat het is!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 19:32

Ja hoop dat ik een eind verder kom als de vorige eigenaren woensdag komen die hebben hem half jaar terug twee jaar gehad en waren blij dat ze nu weten waar hij is.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:00

Druk op de teugels, benen naar achteren en je gewicht naar voren verplaatsen is de meest voorkomende hulp voor het steigeren. Kan dus maar zo zijn dat je een paard hebt dat een aantal truken kent. :D

Anders kan je natuurlijk altijd nog proberen om het steigeren waarbij je je benen naar achteren legt te belonen en het steigeren met rechte benen af te straffen. :)

Bosmiep79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:49

He? wat vervelend dat hij omhoog, ik hoop dat je een oplossing zult vinden.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:37

spaanse paarden hebben dit vaak geleerd, net als de spaanse pas, maar denk dat ie vooral niet goed aan je been is, been is weg, geen reactie tik achter je been, als je dit consequent doet scheelt dit al enorm. Verder gewoon les nemen, zoiets kan je het beste aanpakken met instructie erbij.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 15:25

mijn instructeur heeft er vandaag opgezeten en hij blijft het keer op keer doen zelfs als je geen druk geeft

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:05

doet ie dit altijd bij je of vroeger niet, anders zou ik zijn rug even laten bekijken door bv een Osteo of het zadel door de zadelmaker. Als er een werveltje niet lekker zit verklaart dit een hoop.

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:39

En daar is de osteopaat weer :d heerlijk dat bokt...

Zoals je had kunnen lezen (als je de moeite had genomen om het verhaal te lezen ipv alleen de titel) heeft ze het paard net een paar dagen, ze heeft hem opgekocht bij een handelaar. Het zit hem niet in zijn rug, hij doet het op commando.. beetje balen als je niet precies weet wat het commando is en het gebeurt steeds natuurlijk, vandaar ook dat de oude eigenaren komen kijken en haar zullen helpen begrijpen hoe alles werkt met hem...

San, heel veel succes met hem, aangezien je positieve geluiden hebt gehoord van de staleigenaren waar hij in pension heeft gestaan komt het vast allemaal goed! Fijn voor het beestje dat hij in ieder geval niet naar de slager hoeft!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:31

Sandra_v_B schreef:
En daar is de osteopaat weer :d heerlijk dat bokt...

Zoals je had kunnen lezen (als je de moeite had genomen om het verhaal te lezen ipv alleen de titel) heeft ze het paard net een paar dagen, ze heeft hem opgekocht bij een handelaar. Het zit hem niet in zijn rug, hij doet het op commando.. beetje balen als je niet precies weet wat het commando is en het gebeurt steeds natuurlijk, vandaar ook dat de oude eigenaren komen kijken en haar zullen helpen begrijpen hoe alles werkt met hem...

San, heel veel succes met hem, aangezien je positieve geluiden hebt gehoord van de staleigenaren waar hij in pension heeft gestaan komt het vast allemaal goed! Fijn voor het beestje dat hij in ieder geval niet naar de slager hoeft!

Als ie het ook doet met een instructeur erop waarvan je toch mag denken dat die zijn benen goed heeft liggen dan worden er geen verkeerde aanwijzingen gegeven, dan ga je denken aan pijn en dus verzet.
Heeft niets met bokt te maken hoor en een handelaar kan zoveel zeggen, dat zijn geen heiligen.
Hoop voor de TS dat het word opgelost als de oude eigenaren komen.