Ik heb nu sinds een maandje een ander verzorgpaardje. Ik rijd hem dressuurmatig, maar het probleem is.. dat ik hem niet achteruit krijg.
Dan ga ik bijv. halthouden, benen naar achter en druk geven, achterover zitten, druk op de teugels etc. etc.
Ook met wat meer druk, of als er iemand voor gaat staan die hem naar achter duwt, doet hij het niet.. héél soms één stapje, maar dan ook superscheef..
Als ik hem aan het poetsen ben, en als ik hem dan op zijn hals duw gaat hij wel naar achter.
Ligt het nou echt aan mij?? of.. dat er gewoon iemand op hem zit??
Op mijn andere verzorgpaardje/manegepaardjes etc. kan ik ze wel allemaal netjes achteruit krijgen.
Hoe kan ik dit trainen/oefenen?
Groetjes!
Ohja, hier nog een foto van het binky, is altijd leuk, toch?

haha dus het is mogelijk ) dus gewoon samen met mijn instructrice geoefend, zij duwen, ik de hulpen, en ook al deed hij maar 1 pas achteruit, dan moet jij gelijk ontspannen en belonen, en je zegt ook dat hij scheef gaat, dat maakt niet uit, zorg maar eerst dat hij naar achteren gaat, en daarna kan je wel oefenen om recht achteruit te gaan, het is gewoon oefenen en oefenen, de een pakt het ook sneller op dan de ander .