Ik heb een bijna 4 jarige kwpner fijn ingereden en best braaf.. Eerder had ik het idee dat ik nog niet langs de weg wilde rijden met haar maar omdat het mooie weer er nu toch is begint het toch te kriebelen.. Nu is alleen het geval ik durf het haar niet zelf te leren ben helaas niet zon held.. Nu had ik een beetje rondgezocht op internet naar een stal die dat misschien voor mij wilde doen maar helaas is dat zoeken niet zo gemakkelijk.. Want wat is nou geschikt en aan wie vertrouw je je paard wel en niet toe... :-D Nu hoopte ik dat er hier iemand was die een geschikt adres wist...? Ik woon in Noord Holland nou is een andere provincie niet direct een probleem maar dichterbij is altijd handig...
Tja het hangt er helemaal vanaf denk ik waar je zelf woont, wat je ervaringen met buitenrijden zijn en hoe je paard is. Ik ben afgelopen zomer met mijn paardje gewoon een keer met een ander heel braaf paard meegegaan. Nu zijn er hier bij mij ook genoeg mogelijkheden om lekker buitenaf te rijden en dus weinig (groot) verkeer tegen te komen. Maar dat ging echt super. Ben zelfs alleen met haar weggeweest met mijn vriend op de fiets, maar dat zou ik pas doen nadat je een paar keer samen met een ander (bomproof) paard weg bent geweest, zodat je goed weet hoe ze ongeveer reageert buiten.
Nou zelf ben ik heel vaak met andere paarden buiten geweest.. Maar met dit paard dus nog nooit. Ik heb de laatste tijd een beetje een klap in mijn rij vertrouwen gekregen door een keer hard vallen.. erg banketstaaf maar goed dat is iets waar ik zelf aan moet werken wij zelf hebben een bedrijf dus ze is wel gewend aan grote geluiden alleen ben ik dus zelf te angstig om er dus op te stappen en te ´proberen´ helaas...
Misschien kun je eerst lekker met hem aan de hand stappen door het bos/langs de auto's. Kijk hoe ie reageert en ga ook langs drukke wegen enz. Daarna kun je vragen of iemand mee wilt lopen, aan de hand, en dat jij erop gaat zitten. Daarna kun je met een ander braaf paard gaan rijden. Gewoon rustig opbouwen. Maarja, het ligt natuurlijk ook aan het paard zelf.
jefenny
Geplaatst: 19-03-09 20:54
Ik heb het met m'n jongste ook zo gedaan. Eerst aan de hand mee genomen, samen met een heel braaf paard. En na een tijdje werd ze zo dapper dat ze alleen durfde. Alleen is ze nog te jong om mee te rijden, dus dat heb ik nog niet uitgeprobeerd... succes!