Wandelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Okira

Wandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 20:08

Hoi!

Ik zou graag wandelingen maken met mn paard. Het enige probleem is : ik heb niet echt de moed het te proberen. Okira is over het algemeen wel rustig maar ze is heel snel zenuwachtig en schrikt heel snel. Ik van mijn kant dan vind het niet zo veilig om 'alleen' te gaan wandelen, en aangezien ik niemand vind in de buurt die ook paardrijdt of tenminste met zn paard gaat wandelen wordt het nog problematischer.
Ik ben al 2x met haar gaan wandelen (1x met een ander paard en 1 x aan een halstertouw met mijn vader) , beide keren is ze een paar keer geschrokken. Deze twee opties zijn momenteel jammergenoeg niet meer mogelijk.

Heeft iemand tips aub?

Misty2001

Re: Wandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:25

mag ik vragen waar je woont ?
ik vind het ook eng om te gaan wandelen met paard hoor, heb liever dat ik erop zit dan ernaast loopt,
maar ik heb het zelf nooit geprobeerd,
maar misschien dat je hem de longeersingel/hoofdstel opdoet, met de elastieken eraan, dat hij netjes met zijn hoofd naar beneden loopt, en dan een longeerlijn een doet, dat als hij gek gaat doen, jij hem om je heen kan laten lopen ( ik weet niet hoe druk het bij jou in de buurt is, en hoe je wandelt )
je moet zorgen dat je je paard afleid onder het lopen, snoepjes, ouwe prutsmutsen met zijn neusje, dat hij gericht op jou is, en als die wat doet, draai maar op, ga maar rondjes lopen tot die weer rustig is, waarschuw wel ff met een handgebaar het verkeer, dan houden ze wel rekening over het algemeen, en ga hem afleiden met een snoepje dan loopt die vast wel rustiger, en weer erop verdacht..

maarja succes.

Okira

Re: Wandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 20:30

Ik woon in Geraardsbergen (België).
Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt heb, ik zou graag met haar gaan wandelen (rijden). Onze buurt is ook behoorlijk druk en ik heb geen trailer om ergens anders te gaan rijden of om tot bij kenissen te gaan die wel gaan wandelen (maar dan iets te ver wonen).
Enig idee hoe ik haar al rijden kan afleiden? Met het bit spelen helpt niet, dat kan ik jullie al meegeven :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:31

Ik denk i.v.m. jou onzekerheid, dat het toch de enige oplossing is om met een ander verkeersmak paard op pad te gaan en zo je paardje er aan laat wennen en dat hij een keer schrikt, dat kan natuurlijk altijd, het is en blijft een paard, maar hoe vaker je met hem op pad gaat hoe minder schrikkerig hij zal zijn, succes ;)

Bosmiep79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:42

Probeer is in de wei of in de bak een paar rondjes lopen en dat doe je een paar keer en gebruik een hoofdstel met een longeerlijn doe ik ook altijd, en als je denkt het goed gaat, dan kun je stukje op je erf lopen als je die hebt of een stukje de weg op maar blijf in de buurt van je wei of je bak als je dan niet vertrouwt kun je altijd terug lopen en zo oefen je dat dan en iedere keer ietjes verder als je het vertrouwt en maak je eigen niet zenuwachtig want daar bereik je niks mee en dat lukt het ook niet.

Rockferry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:43

wij hadden een pony op stal
waarvan de eigenaresse ook niet alleen met haar op pad durfde,dr waren wel mogelijkheden om met een ander samen te gaan,maar ze wou echt alleen!!
DA een versuffings middeltje gegeven wat ze ook krijge als ze bv de trailer niet in willen of iets dergelijks,2 keer op deze wijze naar buiten gegaan...beesie gaf geen kick
3de keer zonder middeltje,beest keek nergens meer van op
Is mischien niet DE oplossing,maar wel EEN oplossing

succes!