Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lia_ schreef:Is er niemand op stal die hem even een tijdje voor je door wilt rijden zodat hij wat beter in balans komt en minder onzeker wordt?
Daar naar kijken kan voor jezelf ook heel leerzaam zijn omdat je dan vanaf de grond ziet wat hij doet.
Danae schreef:Of anders wat meer op de grond werken voordat je gaat rijden, meer band opbouwen met het paard en van daaruit met iemand die ervaring heeft met angst voor rijden les nemen.

. Ongeveer dezelfde leeftijd en karakter qua paard...
dus hij gaf een ferme bok en omdat ik dat niet zag aankomen had ik me er niet op kunnen voorbereiden en vloog ik er bijna van. Door de klap van mijn gewicht die terug in het zadel kwam verschoot hij en volgden er nog een paar ferme bokken in een serieuze sprint waardoor ik keihard ben gevallen recht op mijn hoofd en rug (ik ben op mijn rug gevallen met mijn hoofd opzij)... Na een paar minuten kon ik recht gaan zitten zonder dat ik zwart zag, voor de rest was alles goed ondanks dat ik overal pijn had. Door de pijn en omdat ik eerst zwart zag ben ik er niet meer opgekropen en ook omdat ik bang was om nog eens te vallen...
.
, als je meer wilt weten hoe ik alles heb doorgestaan moet je maar even pb'n
En zij heeft ook altijd met jonge paarden gewerkt en snapt dus ook precies hoe ze moet reageren op mijn paard. Want zodra je er op zit snapt hij gewoon níet waar je naartoe bent.
MyrtheJ schreef:Misschien is het een optie om er aan de longeerlijn op te gaan? Dan is er iemand anders die je ook kan helpen hem onder controle te houden en wat tips kan geven.
Ik heb het zeker in mijn achterhoofd gehouden vlak voor mijn les toen ik er weer op moest. Het helpt toch als je weet dat je niet de enige bent met zo'n gevoel.