Gister tijdens een oefenparcourtje in de bak merkte ik op dat ik toch nog erg veel problemen heb met het inschatten van de juiste snelheid richting een sprong.
Ik heb altijd op een klein paard of pony gesprongen, en nu sinds kort met een paard van.. jahaa 1.74m.. héel erg wennen iig! Dressuren ed. gaat super, maar nu de onderlinge springwedstrijden er weer aankomen wil ik daar toch echt even voor oefenen (blijft leuk
)Korte schets van wat er gister, buiten de goede sprongen om, tóch af en toe misging:
Paard was erg enthousiast en wilde graag springen. Bij de lage hindernissen(50cm), geen probleem en erg rustig eroverheen. Later bij de hogere hindernis (ong. 80cm): paard galopeerd er eerst rustig op af, tot ze een aantal meter voor de hindernis een erg grote aanloop neemt, springt er (volgens vriend) overheen alsof die hindernis minstens hoger dan 1 meter is
, komt iets té hard neer en ruiter is stijgbeugelloos
Heb wel wat proberen te spelen met de snelheid, waaronder een keertje te langzaam met een ingestorte hindernis
Zijn er misschien nog tips voor het juist inschatten van de snelheid richting een hindernis? En moet ik mijn paard vertrouwen op haar snelheid?
Mischien nog handig: paard is een z2 dressuur paard, en heeft naar mijn weten niet heel veel ervaring met het springen van parcours.
Alvast bedankt!