Wandelen voor het lessen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarinaM

Wandelen voor het lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:16

Hallo!

Mijn eerste berichtje hier. :D
Ik heb niet zo veel ervaring dus ik hoop dat ik geen domme vraag ga stellen... :o

Normaal reed ik in een les wat later op de avond en nam dan het paard (als het even kan rijdt ik steeds op dezelfde)
van een ander over. Al lekker los en warm dus.
Maar die les is er niet meer en nu ga ik vroeg op de avond, met als gevolg dat ik als eerst op hem rijdt.
Normaal reed hij heerlijk! Maar nu ik er zo vanuit de stal op stapte schrok ik wel even. Hij is echt vreselijk stijf en bij de eerste keer aandraven wil de voorkant in galop en achter draf lijkt het... Het is net of hij z'n knieen niet wil buigen ofzo. Echt heel vreemd.
Voordat hij eindelijk zo lekker los is als ik gewend was was ik al snel een half uur verder. En dat is best jammer in een les van 1 uur...

Dus nu zat ik te denken de volgende keer extra vroeg al naar de manege te gaan en hem eerst uitgebreid te poetsen, misschien dat de spiertjes daar ook al wat losser van worden ?? En dan lekker z'n deken er weer op en buiten op het terrein wat rondjes te gaan wandelen voordat de les begint zodat hij al een beetje los en wakker kan worden.
Zou dit werken? Of heeft het helemaal geen nut?

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:21

Tsjah ..

Je kan dit gaan doen, maar ik weet niet of je ermee het probleem van de stijfheid mee oplost.

Misschien kan je beter even je instructice vragen, want die kent het paard beter dan dat wie die kennen :)

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 15:29

waarschijnlijk rijdt het paard aardig wat uurtjes... en heeft hij aardig wat te voorduren..