Eigenwijze bokkert ö

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GEEN_ZIN

Eigenwijze bokkert ö

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 16:55

Ik rijd op een pony van de manege. Een schat, dat is het probleem niet maar als ik erop ga zitten...

Ze accepteert het totaal niet als er een pony/paard achter haar zit...
Ze heeft vaak een bui dat hoe hard je ook aanspoort ze gewoon niet loopt en ze gaat andere pony's soms uitlokken.

Ik zou willen weten hoe ik haar kan laten weten dat ik de 'baas' ben en dat ze naar mij moet luisteren. Een tik af en toe helpt wel maar niet voor lang...Je kan wel laten zien dat je de baas bent want andere keren doet ze het wel maar de laatste tijd niet meer...

Frantic

Re: Eigenwijze bokkert ö

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:59

Veel afwenden en zorgen dat ze meer op jou moet letten dan op haar achterligger, dus vlot aan het werk zetten en zo weinig mogelijk de hoefslag pakken.

Sassol

Re: Eigenwijze bokkert ö

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:38

Manegepaarden zijn altijd een moeilijk verhaal, je hebt helaas maar een uurtje om te rijden. Normaal gesproken zou ik zeggen ga lekker grondwerken en krijg het rijden eerst alleen goed onder de knie met die pony, maar ik neem aan dat je hier de mogelijkheid niet toe hebt.

Probeer een beetje afstand te houden met de andere paarden door bijv, af te wenden als je een ander paard aan ziet komen.
En als je idd langs een ander paard moet en geen andere keus hebt, bezighouden met figuren en tempowisselingen (dit is zoiezo wel een handige tip aangezien ze dus niet goed aan je been is)

Succes ermee!