Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Daantje1981 schreef:Het enige wat werkt is oefenen, oefenen en oefenen.
Waarschijnlijk is ze in haar spieren nog niet super sterk en kost het haar kracht om in de bocht haar evenwicht te houden. Probeer veel voltes te rijden, grote en kleine. Probeer ook slangevoltes te rijden.
Xfeno01X schreef:Daantje1981 schreef:Het enige wat werkt is oefenen, oefenen en oefenen.
Waarschijnlijk is ze in haar spieren nog niet super sterk en kost het haar kracht om in de bocht haar evenwicht te houden. Probeer veel voltes te rijden, grote en kleine. Probeer ook slangevoltes te rijden.
waarom doet ze het op de andere hand dan niet ??
eldie schreef:vraag je instructeur/instructrice om mee te kijken, misschien is je pony ook niet genoeg voor het been, waardoor die ook niet om je been wil buigen
annetm schreef:Ik volg dit even omdat ik het zelfde probleem heb.
TS: heb jij ook dat ze ook steeds fout aanspringt in galop op die moeilijke kant?
Irma_Maandag schreef:Geen gelegenheid geven om op te hangen; zoals gezegd is, dan maar even geen contact en op eigen benen lopen.
Als je eraan toe bent om de teugels weer op te nemen; zorg ervoor dat het dier nog steeds geen gelegenheid heeft om te kunnen hangen; korte, vliegensvlugge hulpen geven om daarna direct weer je hand te openen. Echt hangen; beiden benen eraan en voorwaarts rijden.
Ook in de bochten / voltes gaat dit op; sterk maken? Vraag met korte hulpen om stelling (sluit binnenhand, los, sluit b-hand, los, sluit b-hand los..... en deze herhaalde hulpen kunnen alle 3 in 2 seconden gegeven worden). Houdt je buitenhand goed laag naast de schoft, zodat deze goed blijft begrenzen, evenals je buitenbeen.
Joceline schreef:Mijn merrie heeft ook een moeilijke kant..goed je binnenhand tillen en buitenhand ophoudinkje, hierna je hand weer duidelijk toegeven. Verder veel slangevoltes en een keer doorvragen, goed binnenbeen erbij.