Mijn paard heeft ook een aantal weken stil gestaan en d'r spieren zijn dus ook totaal weg.
Als eerste heeft ze gewoon buiten gestaan zodat ze iig al wat beweging kreeg. Daarna longeren, zonder bijzet en gewoon wat overgangen stap-draf. Al vliegt ze soms ook weg. En nu na een 2 weken rij ik weer een paar dagen in de week. Maar veel grote voltes. Lang instappen. Soms een stuk draf maar wel aan een langere teugel. Dus nog niet vol aan het werk maar meer gymnatiseren. Gisteren wel een keer galop aangesprongen maar na een rondje weer terug naar draf.
Belangrijk is om niet te lang te rijden. Liever iedere dag 20 min dan 1 dag een uur. En kijk even of je zadel nog goed ligt. Ik moet nu met een dikkere pad rijden omdat ze iets smaller is geworden en het zadel dus te diep zakt.
En wat is volledig aan het werk, er zit verschil tussen een paard dat topsport loopt of een paard dat rustig gereden wordt.
Wat betreft de oude peesblessure, neem de tijd om in te rijden zodat alles op kan warmen en soepel kan worden. Maar dat moet je altijd doen. Maar het heeft niet echt iets te maken met het nu opnieuw opstarten.