Ik heb een probleem met de pony van mijn vriendin. Ik rijd hem 1x per week omdat ze die dag geen tijd heeft en moet hem straks vier weken doen, omdat mijn vriendin dan op vakantie gaat. Het is nog een vrij jonge pony, 5 jaar, hele lieve merrie van Aester el Nino.
Nu heb ik met rijden echt een probleem met haar. In stap is de pony nog wel vrij nageeflijk en buigt ze redelijk goed door naar beide kanten, maar draf is echt een hel. Ze zit helemaal vast op links, heb ook steeds het gevoel dat ik de linkerteugel korter heb dan de rechter omdat die steeds op druk staat. Ik probeer haar altijd door te buigen naar links tot ze nageeft en dan weer recht te stellen...
Op de rechterhand is ze helemaal moeilijk. Ze valt helemaal door je binnenbeen heen, ook als je je zweep aan die kant hebt. Ik zet haar dan opzij voor rechts, zodat ze wel goed aan m'n rechterbeen is, maar zodra ik een volte indraaf valt ze weer he-le-maal naar binnen.
Ook is ze in draf geneigd haar oren helemaal plat te doen en dan met haar staart te zwaaien - vooral als je been geeft. De dierenarts is er bij geweest (heeft ook naar haar gebit gekeken), maar volgens hem is er niks mis met haar rug / gewrichten ofzo. Ook gooit ze af en toe haar hoofd helemaal in de lucht, waarna ze haar rug helemaal vastzet... Er is niet echt een aanleiding wanneer ze dat doet, ze doet het gewoon soms..
De eigenaresse en ik doen ons best om het allemaal goed op te lossen, maar het gaat echt ontzettend moeizaam..
Eigenaresse heeft één keer per week les in een groepje van 3, maar heel veel vooruitgang zit er niet echt in (of helemaal niet eigenlijk). Het is heel moeilijk voor haar om hier in de buurt betere (privé-)les te vinden; ook omdat ze geen trailer heeft.
Hebben jullie misschien ervaringen / tips voor ons? We hopen heel erg dat iemand ons hiermee kan helpen
! Elk idee is welkom.