Hoe train je coördinatie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Hoe train je coördinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:38

Mijn rijtechnische problemen zitten hem vooral in mijn coördinatie, die niet optimaal is, vooral de linkerhand is een ramp. Weet iemand hoe ik mijn coördinatie kan trainen?

Sim

Re: Hoe train je coördinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:46

Ik vind Pilates en Bodyvive een prima manier om je coordinatie te trainen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 00:26

gymnastische oefeningen op je paard is ook een hele goede. Zoals b.v. met je hand je teen aanraken of de punt van de oren. Zorg wel dat je een braaf paard hebt en iemand die hem aan de longe wil vast houden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 07:57

Helaas, alleen maar oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En op specifieke taken (die dan ook beter zullen worden) want in zijn algemeenheid je coördinatie beter krijgen lukt maar heel zelden. Ik heb hetzelfde probleem maar dan met mijn balans (oefen me nu suf op zonder zadel rijden en ben na tijden zover dat ik rechtuit in kalme draf blijf zitten.. Beetje triest eigenlijk maar ik geef niet zo snel op :+ )

jasmien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:08

ben je onrustig in je hand ? Dan moet je je er echt op toeleggen dat je die hand absoluut niet mag bewegen wand dat zorg voor hinder in de mond van het paard en gaat het beeld niet mooi ogen .Ik had dat probleem ook het is echt moeiliijk om af te leren . ik moest dat minder binnen en meer buiten want dan trek je je paard naar buiten door een te strakke binnen hand . :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:43

Oud topic, slotje