mijn paard wijkt erg uit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne24

mijn paard wijkt erg uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 20:04

Hallo,

ik heb een fries paard en als ik op mijn linkerhand rij en ik maak een volte dan gaat hij een soort van wijken en dan krijg je een hele grote volte. ik heb al gebrobeerd mijn benen er bij te houden maar dat help niet. ik zet hem nu eerder in op de volte maar toch vind ik het vervelend dat hij steeds uitbreekt.

wie kan mij helpen?
Lianne

onley

Re: mijn paard wijkt erg uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:06

buiten been en buiten teugel erbij desnoods even aantikken met het zweepje als die over je buitenbeen wegloopt

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 20:07

Okee, dankje ik ga het morge proberen!

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:09

met de buitenteugel begrenzen. buitenbeen een stukje naar achter, ook voor de 'begrenzing' en binnenbeen erbij zodat het paard rond loopt.. zo is het mij in ieder geval geleerd! veel succes ;)

EDIT: ik zie dat iemand me al voor is geweest :+

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:12

buiten teugel er strenger bij, binnenteugel van de hals en vragen maar wel met de buitenhand begrenzen zo dat hij dus niet doorklapt! buiten been Richting het voorbeen NIET naar achteren, zn schouder klapt er namelijk uit!.
Wat je ook kan proberen dat doe ikook vaak als mn paard naar buiten klapt, ga ik overdreven naar de andere kant zitten dus butien kant.

Normaal zit je meegesteld naar binnen toe, en als hij naar buiten klapt heb je best kans, dat jij TE veel op binnen zit, gaat hij naar buiten,dus probeer dat eens succes ben benieuwd of het helpt.

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 20:14

Dank jullie allemaal. ik heb er zo niet egt over na gedacht. goed dat bokt er is :D
ik ga het proberen en dan zal ik het vermelden hoe het ging.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:52

Nog meer buitenbeen en buiten teugel

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:57

je kunt ook oefenen op schouderbinnenwaarts..

bijv. op een volte in stap. Met je buitenteugel en buiten been duw je de voorhand een beetje naar binnen. Binnenteugel is wel aangesloten maar daar staat niet veel druk op.

Dus dat je paard echt op 'de voorhand' de volte in loopt. Daarna probeer je het in een rustig drafje (desnoods een beetje doorzitten) en maak je uiteindelijk de volte steeds iets groter.

Je paard recht stellen of een 'lichte contrastelling' houd je paard ook al tegen om over de schouder weg te vallen.

Bij teveel stelling naar binnen op een volte gaat automatisch de schouder naar buiten waardoor hij erover wegvalt. met teveel stelling naar binnen blokkeer je ook het binnenachterbeen.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:57

goed aan het been houden. Op het moment dat hij over de buitenschouder weg wilt lopen, buitenstelling pakken, en goed van je buitenbeen af rijden. Hij mag niet tegen je buitenbeen duwen. Als je op de rechtervolte rijdt, en hij valt weg, dan kun je een keertwending om de voorhand voor je linkerbeen maken, en dan weer de rechtervolte op. Zo maak je hem attenter voor je buitenbeen.

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 19:37

En... het werkt! *D

Hardstikke bedankt voor jullie reacties!